Αερομοντελιστής
Οκτώβριος 21, 2017, 13:15:34 μμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Για κατέβασμα μοντέλων από την σχεδιοθήκη μας απαιτείται όνομα και κωδικό, το όνομα είναι hlsat και ο κωδικός coolvagmakis.
For downloading models from our library required username and password, username is hlsat and password coolvagmakis.
 
  Αρχική   Φόρουμ   Βοήθεια Ημερολόγιο Σύνδεση Εγγραφή   *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Οκτώβριος 21, 2017, 13:15:34 μμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης

Choose Language

 
Τελευταίες 15 φωνές:
Οκτώβριος 11, 2017, 18:59:49 μμ
Kαλησπέρα παιδιά!
Σεπτέμβριος 30, 2017, 08:10:11 πμ
Καλημέρα σε όλους!!!  Γειά  Γειά
Σεπτέμβριος 05, 2017, 11:31:28 πμ
Καλημέρα σε όλους !
Σεπτέμβριος 01, 2017, 12:04:39 μμ
Καλό Μήνα !!!
Σεπτέμβριος 01, 2017, 02:12:05 πμ
Καλημέρα, καλό μήνα και καλό φθινόπωρο παιδιά!!!  Γειά  Γειά
Ιούνιος 25, 2017, 15:29:01 μμ
Έπιασαν για τα καλά οι ζέστες! Καλό καλοκαίρι σε όλους μας!!!
Μάιος 01, 2017, 11:21:09 πμ
Καλό μήνα, καλή Πρωτομαγιά!
Απρίλιος 14, 2017, 13:46:12 μμ
Καλή Ανάσταση Με υγεία και χαρά.
Απρίλιος 13, 2017, 20:32:19 μμ
Align starter πουλάει  κανείς???
Απρίλιος 02, 2017, 20:42:57 μμ
Καλό μήνα Μάρκο!! Καλό μήνα στους απανταχού μοντελιστές!!
Απρίλιος 01, 2017, 08:30:50 πμ
Καλημέρα και καλό μήνα!! Γειά Γειά
Φεβρουάριος 18, 2017, 12:02:02 μμ
Kαλημερούδια στην Παρεα
Ιανουάριος 28, 2017, 11:37:18 πμ
Καλημέρα σε όλη την παρέα!!!  Γειά  Γειά
Ιανουάριος 21, 2017, 11:14:05 πμ
Καλημερούδια
Ιανουάριος 09, 2017, 22:27:55 μμ
Τώρα χιονίζει μέσα στην Αθήνα.
μέλη
Σύνολο μελών: 3722
Τελευταίο: Dimos
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 141172
Σύνολο θεμάτων: 4912
Σε σύνδεση σήμερα: 105
Σε σύνδεση έως τώρα: 724
(Οκτώβριος 19, 2014, 13:10:22 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 78
Συνολικά: 82
Τελευταία Θέματα
από george21
[Σήμερα στις 13:14:31]

από ioannispar
[Σήμερα στις 10:25:39]

από keftes
[Σήμερα στις 09:18:55]

από Arecibo
[Οκτώβριος 20, 2017, 17:12:57 μμ]

από sttpod
[Οκτώβριος 20, 2017, 12:00:38 μμ]

από jony b
[Οκτώβριος 19, 2017, 11:03:55 πμ]

από Cupra313
[Οκτώβριος 18, 2017, 03:18:31 πμ]

από salamander
[Οκτώβριος 17, 2017, 09:36:32 πμ]

[Οκτώβριος 17, 2017, 01:29:26 πμ]

[Οκτώβριος 16, 2017, 20:41:48 μμ]
Στύλ Εμφάνισης

Σελίδες: [1] 2   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: V-Pitch propellers (4d ΠΤΗΣΗ)-Τεχνικές και Ακροβατικά  (Αναγνώστηκε 10011 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:43:59 πμ »

Καλησπερίζω την παρέα. Γειά
Επειδή τους τελευταίους μήνες άρχισα να ασχολούμε με την κατηγορία των foamies(depron) που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε πολλούς τομείς και ακροβατικά είπα να το ψάξω λίγο παραπάνω και να μελετήσω την μέθοδο κατασκευής και νοοτροπία πτήσης depron μοντέλων τα οπία φέρουν εξοπλισμό προπέλας μεταβλητού βήματος (Variable Pitch prop).
Μπορούν να εκτελέσουν ακροβατικές μανούβρες πολύ θεαματικές που αποτελούν για τον χειριστή τους.
Όσο όμως και να έψαξα σε ελληνικά site αερομοντελισμού λίγες πληροφορίες έβρισκα έως και μηδαμινές αναγκάζοντας να ερευνήσω ξένα forum με αποτέλεσμα να βρώ αρκετές πληροφορίες σχετικά με το θέμα και να τις μεταφέρω στον aeromodelisti.gr,μιας και εδώ φιλοξενούνται αρκετοί μοντελιστές από ότι έχω δεί με ''ηλεκτροντεπρονικές'' ανησυχίες,
δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε κάποιον που δεν έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί ξένα site,να διαβάσει και να καταλάβει πως υπάρχει και αυτός ο κλάδος του μοντελισμού και δεν ειναι απραγματοποίητος και άπιαστος. xamogelo
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2010, 02:09:23 πμ από balantis20 » Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:46:11 πμ »

Η βασική ιδέα είναι η επίτευξη του μεταβλητού βήματος μιας προπέλας αναγκάζοντάς ένα αεροπλάνο να κινείται και αντίθετα από το κανονικό ανοίγωντας έτσι και άλλες πύλες ακροβατικών που θα αναφερθούν παρακάτω.
Και πώς το καταφέραν αυτό;
Κι εγώ μόλις το πρωτοάκουσα φαντάστικα ένα τύπο μοτέρ το οποίο θα μπορεί να κινείται δεξιόστροφα και αριστερόστρο φορώντας μια προπέλα στην οποία τα φύλλα της έχουν κλίση 45 μοίρες το καθένα από τον κάθετο άξονα έχοντας έτσι ίδιο βήμα και δίνοντας ανάλογα με την φορά και την αντιστοιχη έλξη(μπρός-πίσω).   δεν ξερω τιποτα
Τα πράγμα τα δεν είναι τόσο απλά.  λυπημένος
Αν γινόταν αυτό τότε οι χειριστές τέτοιων μοντέλων θα παίζανε σε άλλους χρόνους,δηλαδή πίο αργά περιμένοντας να φρενάρει το μοτέρ και να αρχίσει να στρέφεται αντίστροφα,ενώ εγώ έβλεπα άμμεση αντίδραση από εμπρός προς τα πίσω από σχετικά βίντεο.
Θα υπήρχε και ο παράγοντας της καταπόνησης αφού και θα καταναλώναμε ρεύμα μέχρι να φρενάρει το μοτέρ,ώστε να αρχίσει να περιστρέφεται αντίστροφα στον επόμενο χρόνο,αλλά και με αυτόν τον τρόπο ο σχετικός εξοπλισμός θα ανέβαζε θερμοκρασίες καταπονόντας και αχριστεύοντας έτσι πολύ σύντομα το σύστημα που χρησιμοποιούσαμε(κάτι το οποίο συμβαίνει με τον τρόπο που χρησιμοποιούνε και τώρα αλλά αυτό αντιμετοπίζεται μέσω της ρύθμισης αυξομοίωσης του βήματος της προπέλας και της καμπύλης του V-pitch από την τ/κ).

Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:47:35 πμ »

Έτσι καταλήξανε στην παρόμοια μέθοδο λειτουργείας του ελικοπτέρου και πιο συγκεκριμένα της λειτουργείας του tailrotor(rudder,yaw) ενός ελικοπτέρου. xamogelo
Δηλαδή,χρησιμοποίησαν μία έλικα με μεταβλητό βήμα το οποίο μεταβάλεται μέσω μίας ντίζας στο κέντρο,ώστε να μην επιρεάζεται η έλικα ενώ περιστρέφεται,και έτσι το ε/π περιστρέφεται γύρω από τον κάθετο άξονα.
[Με το παράδειγμα του ράντερ του ελικοπτέρου καταλαβαίνουμε το πώς δουλεύει αυτός ο μηχανισμός παρόλα αυτά για τον συγκεκριμένο τρόπο πτήσης χρησιμοποιούνται ειδικές έλικες για πτήση VPP(Variable Pitch Prop).]

ΠΡΟΠΕΛΕΣ ΓΙΑ VPP ΠΤΗΣΗ(upsidedown props)
 
Slowflyworld
http://www.slowflyworld.de/index.php?main_page=index&cPath=4&zenid=4f99e9b3eb6c849bee4a53f297b38e6c


Mamo-modelltechnik
http://www.mamo-modelltechnik.com/propeller-co/verstellpropeller/upsidedown/verstellpropellersystem-upsidedown-inkl-9-zoll-blaettern.html


Ikarus-modellbau
http://www.ikarus-modellbau.de/onlineshop/deutsch/oxid.php/sid/f4b864e2d7184bd7fe8c0942251aa44c/cl/details/cnid/52c43141e74172d87.41236524/anid/e97422ec904a99048.30260963/PPS-4D-Propeller/



AXI evp unit
http://www.modelmotors.cz/index.php?page=101


Από τους παραπάνω συνδέσμους βλέπουμε την εμφανή διαφορά μίας απλής προπέλας slowfly,hyper drive με μια vpp προπέλα που χρησιμοποιούμε συνήθως σε foamies αλλά το έργο που έχουν να κάνουν δεν είναι απλό.
Η καθε προπέλα από αυτές αν ψάξεται στις λεπτομέρειες αποτελείται από ρουλεμάν στίς αρθρώσεις ώστε να ανέτχουν στις καταπονήσεις που δέχονται στον χρόνο.Μερικές από αυτές είναι κατασκευασμένες από carbon ώστε να βγαίνουν πιό γερές και πιο ελαφρυές,όπως της mamomodels,αλλα και η κάθεμια έχει και διαφορετικό τρόπο λειτουργείας που θα δούμε στην συνέχεια.
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:48:19 πμ »

Μοτέρ
Οι παραπάνω προπέλες είναι κατασκευασμένες ώστε να εφαρμόζουν σε συγκεκριμένα μοτέρ τα οποία αποτελούνται από άξονα στο με τρύπα στο κέντρο ώστε να περνάει από μέσω του η ντίζα της προπέλας όπως φαίνεται και παρακάτω



Δεν μένουμε όμως εδώ.
Στην άκρη της ντίζας αφου τοποθετηθεί το μοτερ στο μοντέλο τοποθετείται ένα σερβο με το οποίο μεταβάλουμε το βήμα της προπέλας και έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.Πάντα όμως η κίνηση ρυθμίζεται να είναι υπό συγκεκριμένες μοίρες διότι από την κίνηση του σέρβο καθορίζεται το βήμα που θέλουμε είτε αυτό είναι θετικό είτε αυτό είναι αρνητικό.

Βέβαια δεν είναι τόσο απλή η εφαρμογή διότι από εδώ και πέρα αρχίζει όλη η επιστήμη του vpp,μιας και χρειάζεται σε κάθε περίπτωση το κατάλληλο σετάρισμα του throttle curve και pitch curve ώστε να έχουμε την επιθυμητή έλξη και διαχείριση το throttle μας την ώρα της πτήσης.
Από ότι καταλάβατε εδώ χρειάζεται heli mode στην τ/κ μιας και θα πρέπει να επέμβουμε σε pitch curve και χρειαζόμαστε το idle up για 4d πτήση.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:54:17 πμ από balantis20 » Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:51:53 πμ »

Stick movement(Κίνησεις)
Στην τ/κ μας επιλέγουμε έναν διακόπτη σαν position switch(ή idle up) ο οποίος μας δίνει την δυνατότητα αν δεν είμαστε idle up να πετάμε όπως ξέρουμε μέχρι τώρα και όχι 4d ενώ φλιπάροντας στην θέση idle up έχουμε σταθερό γκάζι στις μέσες(όσο ποσοστό θέλουμε) και μετακινώντας το στικ από την μέση και πάνω έχουμε θετικό βήμα δηλαδή το μοντέλο κινείται εμπρός,αν το στικ το μετακινήσουμε από την μέση και κάτω έχουμε αρνητικό βήμα και αντίθετη ώση όπως και χρειαζόμαστε.

Όλες οι υπόλοιπες κινήσεις είναι φυσικά ίδιες,όμως δεν ισχύουν οι ίδιες καθεαυτές και αφού φλιπάρεις τον διακόπτη και αρχίζεις να παίζεις 4d.Έδω μπαίνει η σοβαρή προσωπική εξάσκηση που πρέπει να κάνεις ώστε να καταφέρεις να βγάλεις μανούβρες με αρνητικό βήμα.
Κι αυτό γιατί την στιγμή που παίζεις με το αρνητικό βήμα το μοντέλο αρχίζει να κινείται προς τα πίσω.Έτσι έχουμε:
Elevator:up=down-down=up(δηλαδή το στικ κάτω αναγκάζει το μοντέλο να κινηθεί πρός το επάνω και το αντίστροφο.
rudder:right=left-left=right
και aileron:εδώ βλέπουμε πως κίνηση είναι η ίδια και είδικα όταν κάνεις inverted torque roll δηλαδη torque roll με την μύτι προς τα κάτω και όλα αυτά λόγο ροπής αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς ενώ παίζουμε 4d η κανονική ροή του αέρα δεν παύει να υπάρχει στα πηδάλια των φτερών.Αυτό είναι εμφανές και στους ανεμηστήρες μας βάζοντας το χέρι μας πίσω από αυτόν,αισθανόμαστε το χέρι ένα ελαφρό αεράκι και αυτό είναι η δίνη αέρα που προκαλέι ταυτόχρονα και από πίσω η έλικα ενώ δουλεύει και αποροφάει τον αέρα. xamogelo


* ELev.jpg (11.54 KB, 364x336 - εμφανίστηκε 1041 φορές.)

* Rud.jpg (19 KB, 364x336 - εμφανίστηκε 1037 φορές.)
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 00:56:20 πμ »

Βέβαια αυτό το γεγονός όπως ήταν φυσικό το εκμεταλεύτηκε ο άνθρωπος και έτσι κατασκευάστηκαν τα εξολοκλήρου 4d flying models που απεικονίζεται παρακάτω........ PALAMAKIA


Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:06:04 πμ »

Τώρα ένας άλλος πιλότος που έχει αφήσει άφωνο το κοινό με την πτήση του και τις κατασκευές του είναι ο πατέρας του indoor shockflyer Martin Muller,εμπνευστής και του vpp 4d flying,έχοντας κατασκευάσει και το πλέον καλύτερα συστήματα v-pitch prop(vestellerpropeller) από τη MamoModels.
Είναι το καλύτερο και από άποψη κατασκευής και βάρους αλλά και από άποψης λειτουργίας.Και αυτό γιατί δεν στηρίζεται στον ίδιο μηχανισμό λειτουργίας αλλά λειτουργεί αλλάζοντας το βήμα ξανά με σέρβο αλλά τώρα το σέρβο βρίσκεται πάνω στην βάση του μοτερ και γυρίζει μαζί με το outrunner χωρίς ντίζα και τρύπα στο κέντρο του μοτέρ. xamogelo
Αυτό είναι φυσικά καλό νέο για όλους τους 4dακιδες μιας και τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε μοτέρ θέλουν χωρίς τρύπα στο κέντρο του άξονα.Ακριβότερη προπέλα αλλά λιγότερο κόστος σε μοτέρ.
Και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για τους freestyle pilots με αυτό το σύστημα εμφανίζεται στο παρακάτω βίντεο. TRELAAAAAA Υποκλίνομαι
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=PI3HBVLcqCM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=PI3HBVLcqCM</a>
Και για όσους δεν κατάλαβαν με αυτόν τον τρόπο μπορούν να χρησιμοποιήσουν και trust vector-vpp.
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:06:40 πμ »

Vector-VPP
Τι είναι το vector-vpp;
Πολύ απλά και από την ελληνική ερμηνεία της λέξης είναι ο συνδυασμός μεταβλητού βήματος προπέλας μαζί με μεταβλητό thrust.
Κάθε φορά που δίνεις δεξί rudder το σύστημα μοτέρ προπέλα στρίβει αριστερά και αντιστρόφως και βοηθάει και σε απότομες 3d μανούβρες που θέλεις δύναμη και μεγάλη κίνηση στο rudder,όπως το knife edge loop,αλλά περισσότερο βοηθάει σε 4d μανούβρες που μπορεί να γίνονται δύσκολα χωρίς αυτό ή μπορεί να μην γίνενται και καθόλου όπως inverted flat spin(ανάποδη περιδίνηση).





Σύνδεση vector με servo του rudder και χιαστί pull-pull!!!!!!!!!!!! TRELAAAAAA
Τι να πεί κανείς.............
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2010, 02:11:29 πμ από balantis20 » Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:12:26 πμ »

Λίγη ιστορία
Παλαιότερα είχαν σκεφτεί να χρησιμοποιήσουν προπέλα μεταβλητού βήματος ώστε να την χρησιμοποιούν για το φρενάρισμα του μοντέλου στίς καθόδους κάτι σαν αερόφρενο  κάνοντας μια πιό αργή πτήση.Αυτός ο τρόπος πτήσης παρουσιάστηκε και στο πρωτάθλημα ETOC(indoor Electric Tournament of Champions) του 2005 από τον Scott Foster όπου κατέπληξε το κοινό με την πτήση του.Παρόλα αυτά φαίνεται πως η 4d πτήση δεν άνθισε έτσι όπως θα έπρεπε εξαιτίας ενός πρακτικού προβλήματος.
Καλή η θεωρία όμως στην πρακτική τέτοιου είδους μοντέλα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερα γίνεται.Το VPP δίνει βάρος και αυτό είναι μειωνέκτημα διότι χαλάει τα πτητικά χαρακτηριστικά,όσο πιο ελαφρύ τόσο πιο καλά πτητικά χαρακτηριστικά έχει.
Scott Foster ETOC 2005
http://rcuvideos.s3.amazonaws.com/rcuvideos/magazine/reviews/509/scottfoster.wmv

Εφαρμογή VPP σε μοντέλα εκτός από depron
Έχει γίνει προσπάθεια να εφαρμοσθεί προπέλα μεταβλητού βήματος σε αεροπλάνα όπως βενζινοκίνητο 100 κυβικά με αυτοσχέδιο μηχανισμό και από ότι φαίνεται δεν είχε και το επιθυμητο αποτέλεσμα


DA 100cc

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7a12RIszY1k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7a12RIszY1k</a>

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ορμή και τα πράγματα δεν είναι πολύ απλά.Για να μην εξηγούμε τώρα με τύπους και κανόνες,απλο'ι'κά ας πούμε πώς ακόμα και με πολύ πολύ χαμηλή ταχύτητα η ορμή είναι αρκετά μεγάλη λόγω μάζας του μοντέλου.Εμείς όμως χρειαζόμαστε αρνητική ορμή και ενώ σταματάμε οριζόντια ή σταματάμε κάθετα για κάθετο ανάποδο hover που προσπαθεί και ο τύπος στο βίντεο πρέπει να μηδενίσουμε την ταχύτητα που είχε για να αποκτήσουμε αρνητική,δηλαδή αντίθετη ταχύτητα από την προηγούμενη για να έχουμε αρνητική ορμή δηλαδή αντίθετη ορμή,μιλώντας πάντα με διανύσματα.
Πρακτικά δύσκολο ακόμα και στα ντεπρόν που έχουν μικρή μάζα και η αδράνεια είναι λιγότερο εμφανής από ένα μεγάλο βενζινοκίνητο αλλά και πάλι είναι εμφανείς οι εκτροπές που συνήθως είναι απρόβλεπτες και καταλήγουν σε
δυσάρεστες εκπλήξεις.  λυπημένος

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:56:27 πμ από balantis20 » Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:17:23 πμ »

Throttle curve-pitch curve
Εδώ πρέπει να κάνει κάποιος αρκετές δοκιμές ώστε να ρυθμίσει σωστά την καμπύλη του γκαζιού και του βήματος που μεταβάλεται από αρνητικό-μηδέν-θετικό.
Με κάθε μοντέλο μοτερ-προπέλας vpp που αγοράζεις υπάρχουν και τα κατάλληλα διαγράμματα καμπύλης.Πρέπει να είσαι σε heli mode αναγκαστικά λόγω του ότι χρειαζόμαστε και pitch curve για το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σίγουρα ο χειριστής λαμβάνει υπόψιν του και τα amp που καταναλώνονται και τις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο εξοπλισμός και πραττει αναλόγως.Πολυ έμπειροι πιλότοι,που έχουν πάρει μέρος και σε πρωταθλήματα,έχουν κάνει δικές τους παρουσιάσεις και δικά τους βελτιωμένα διαγράματα μιας και τέτοιοι πιλότοι ψάχνουν και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Σχετικά διαγράμματα

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:57:52 πμ από balantis20 » Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:32:14 πμ »

Και όπως τα έχει παρουσιάσει ο Andrew Jesky σε σχετικό thread και κατα την άποψή μου είναι κάπως βελτιωμένο.
Εξηγεί βέβαια και ακριβώς το τί έχει αποτυπώσει στο χαρτί του ακόμα και με πρακτικά παραδείγματα στο αντίστοιχο Αγγλικό forum.
Μιλάμε για χρονολογία 2004-2005 και μιλούσανε τότε για indoor VPP(καλά οι άνθρωποι είναι πολύ μπροστά).
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=896690
Πρώτο
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=422801&d=1109739890
Δεύτερο
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=422802&d=1109739919
Τρίτο
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=422803&d=1109739919
Τέταρτο
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=422804&d=1109740012
Και δεν είναι ο μόνος.

Στον σύνδεσμο αυτών μπορείτε να βρείτε απίστευτες πληροφορίες από πολλούς ακόμα πιλότους που ασχολούνται με το θέμα VPP
αλλά και όχι μόνο.
Μπορείς να βρείς και πώς κατασκευάζεις και μόνος σου προπέλα VPP από έλικες του tailrotor ενλως ελικοπτέρου.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_2919550/mpage_1/key_/tm.htm

Όποιος θέλει να ασχοληθεί με το θέμα μπορεί να βρεί πραγματικά πολύ χρήσιμες εκεί πέρα............. PALAMAKIA Υποκλίνομαι
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 01:46:05 πμ »

Μανούβρες και ακροβατικάΜανούβρες και ακροβατικά

Στάδιο VPP(4d)
1.Zig-Zag
Απλή και βασική μανούβρα.Απλώς εναλλάσουμε το γκάζι από μέση σε θετικό προς αρνητικό βήμα για να νιώσουμε την αίσθηση του γκαζιού με την βοήθεια τών εναλλαγών.Βοηθάει αρκετά ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε κάποιες μανούβρες με τέτοιου είδους εναλλαγές όπως ανάποδο χόβερ και άλλα.....
2.inverted torque roll
Ανεβαίνοντας ψηλά ακολουθούμε καθοδική πορεία εντελώς κάθετα,δίνουμε αριστερό aileron και με το stick του throttle παίζουμε με μικρές εναλλαγές από την μέση προς τα κάτω(το στικ πρέπει να παίζει με εναλλαγές εξαιτίας του ότι το μοντέλο λόγω των εκτροπών και αστάθειας που είπαμε παραπάνω έχει την τάση να ξεφεύγει από τον κάθετο άξονα).Όταν το στικ βρίσκεται απο την μέση και κάτω έχουμε την αντίθετη ώση αλλά όταν εκτρέπεται με την μεταβολή του στίκ στην μέση το μοντέλο ακολουθεί καθοδική πορεία ξανά και επανέρχεται στον κάθετο άξονα.
Γι'αυτό και στα βίντεο βλέπουμε τα μοντέλα όταν βρίσκονται σε ανάποδο χόβερ να κάνουν σκαμπανεβάσματα στο ύψος τους εξαιτίας των παραπάνω.

3.Tight loop
Ενώ είμαστε σε idle up και πετάμε ευθεία αρχίζουμε με <1/4(>1/2 του κύκλου)loop και όταν φτάσουμε στο επιθυμητό σημείο δίνουμε πρώτα φουλ αρνητικό βήμα με το στίκ τέρμα κάτω και αμέσως down.Το μοντέλο κάνει ένα πολύ γρήγορο και βίαιο γύρω απο τον εγκάρσιο άξονα loop.Όταν επανέρθει στην ευθεία πορεία του δίνουμε θετικό βήμα και συνεχίζουμε.
Βλέπουμε πώς εδώ ισχύει η παραπάνω θεωρία που είπαμε,οτι δηλαδή από την θέση του όταν φτάσουμε στο 1/4 του κύκλου την στιγμή του loop για να επανέρθει το μοντέλο πρέπει να δώσουμε down και όχι up όπως γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

4.inverted torque roll
Ανεβαίνοντας ψηλά ακολουθούμε καθοδική πορεία εντελώς κάθετα,δίνουμε αριστερό aileron και με το stick του throttle παίζουμε με μικρές εναλλαγές από την μέση προς τα κάτω(το στικ πρέπει να παίζει με εναλλαγές εξαιτίας του ότι το μοντέλο λόγω των εκτροπών και αστάθειας που είπαμε παραπάνω έχει την τάση να ξεφεύγει από τον κάθετο άξονα).Όταν το στικ βρίσκεται απο την μέση και κάτω έχουμε την αντίθετη ώση αλλά όταν εκτρέπεται με την μεταβολή του στίκ στην μέση το μοντέλο ακολουθεί καθοδική πορεία ξανά και επανέρχεται στον κάθετο άξονα.
Γι'αυτό και στα βίντεο βλέπουμε τα μοντέλα όταν βρίσκονται σε ανάποδο χόβερ να κάνουν σκαμπανεβάσματα στο ύψος τους εξαιτίας των παραπάνω.

5.Leaf
Πολύ θεαματική μανούβρα και αρκετά ανεβασμένη σε επίπεδο δυσκολίας.Πρέπει να έχουμε κατανοήσει καλά το inverted torque roll και ανάποδο hover για να βγεί σωστά.
Σε κάθετη πορεία προς τα κάτω και με αρκετό ύψος στοπάρουμε το μοντέλο με αρνητικό βήμα(stick περίπου στην μέση)και αμέσως δίνουμε αριστερό rudder και down elevator.
Το μοντέλο αρχίζει να περιστρέφεται με παρόμοιο τρόπο όπως γίνεται και στην μανούβρα waterfall μόνο που κάνει κύκλο 360 μοιρών σε φάση knife και χωρις ιδιαίτερη μεταβολή ύψους.Με απλά λόγια περιστρέφεται ένα κύκλο σαν να κάνει απότομο knife edge loop και αυτό επειδή υπάρχει το αρνητικό βήμα.Υπάρχουν μερικές ακόμα εναλλαγές αυτής της μανούβρας όπως έγινε και σε μια σχετική παρουσίαση από τον RJ Gritter πιλότο του πρωταθλήματος ETOC κάνοντας το αεροπλάνο να περιστρέφεται και δεξιόστροφα και αριστερόστροφα με τον ίδιο τρόπο αλλά με διαφορετικές κινήσεις βέβαια και με την βοήθεια vector-vpp ώστε να επηρεάζει και να ενισχύει την ροπή με παραπάνω δύναμη την ώρα της περιστροφής.
Συνήθως σε τέτοιου ίδους μανούβρες και εναλλαγές εκμεταλεύονται στο έπακρον την ροπή που δημιουργείται με το αρνητικό βήμα,γι'αυτό και χρησιμοποιείται και δεξί rudder και ιδιαίτερα όταν τα μοντέλα δεν έχουν εξοπλιστεί με thrust vector ώστε να μπορούν να επεμβαίνουν περισσότερο και να ενισχύουν την ροπή είτε προς τα δεξιά είτε προς τα αριστερά και να κάνουν τα πράγματα ευκολότερα.
Αυτό μπορεί να φανεί και στο ανάποδο spin.Μπορεί να γίνει,και ειδικά χωρίς vector-vpp μόνο αριστερόστροφα.

6.Inverted flat spin
Από ευθεία πορεία δίνουμε μισό αρνητικό βήμα και το μοντέλο αν μπορούσατε να το κάνατε θα βλέπατε πώς λόγω της ροπής που δημιουργείται με το αρνητικό βήμα το μοντέλο αρχίζει μόνο του να περιστρέφεται αριστερόστροφα.Αυτό μέχρι ένα σημείο βέβαια,μετά θα πρέπει να επέμβουμε με δεξί rudder και ελαφρώς down elevator ώστε να συνεχιστεί η πορεία του.Πάλι ο RJ το παρουσίασε αυτό κλείνοντας στο τέλος το freestyle που πέταξε στο ETOC 2010.
Το βίντεο με την πτήση του αλλά και ακόμα άλλες μανούβρες που είναι ανεβασμένου επιπέδου,όπως knife edge turn που μόνο με vector-vpp μπορείς να το καταφέρεις και φυσικά με αρκετή εξάσκηση.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=eSuBqdcK73Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=eSuBqdcK73Y</a>

7.Nose tapping
Απλώς ένας λόγος που σε κάνει να θές να πετάξεις 4d και μάλιστα σε κλειστό εσωτερικό χώρο μιας και πρέπει σε φάση inverted torque roll να ακουμπήσεις την προπέλα κάτω στο δάπεδο.Εύκολο αυτό σε μοντέλα με την προπέλα στην μέση όπως το Arrow του Donatas.


8.From normal flight to inverted flight and reversed,Hand brake spiral(rolling harrier spin and stop with negative pitch),inverted knife edge spin,knife edge turn,είναι ακόμα μερικές μανούβρες που μπορείς να καταφέρεις με την βοήθεια του V-pitch prop,αλλά και ότι άλλο μπορεί να βάλει το ''αρρωστημένο'' σου μυαλό.

Η καλύτερη 4d πτήση φυσικά είναι ο συνδιασμός όλων των παραπάνω.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=NfTdbbTE77A" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=NfTdbbTE77A</a>
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 02:08:26 πμ »

Τέλος
Δεν υπάρχουν βίντεο στο διαδύκτιο με 4d πτήσεις και ταυτόχρονα stick movements ώστε να καταλάβουμε το πώς γίνεται,το μόνο σίγουρο είναι πώς ο χειριστής ενός τέτοιου μοντέλου παίζει με τις δυνάμεις της φύσhς με αποτέλεσμα να διαφέρει η μανούβρα κάθε φορά που την κάνει.
Οπότε θα πρέπει να δημιουργήσεις την κατάλληλη αντίληψη επι της συγκεκριμένης πτήσης και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με προσωπική εξάσκηση.
Βέβαια καλό θα ήταν να υπάρχει ένα κατάλληλο βίντεο το οποίο να επεξηγεί τις βασικές κινήσεις και τα πρώτα βήματα.Γι' αυτό θα προσπαθήσω να βγάλω ένα τέτοιο βίντεο με stick movement από real flight g3.5,μιας και μόνο αυτόν έχω και υποστηρίζει v-pitch servo από τις ρυθμίσεις (δυστυχώς  κλάμα AFPD=THE BEST),και θα δείξω βασικές αλλά και προχωρημένες κινήσεις από 4d πτήση.
Αυτό όμως όποτε καταφέρω να βρώ χρόνο να μαζέψω το κατάλληλο υλικό για την συνέχιση της παρουσίασης.
Προς το παρόν θα αρκεστούμε στις πτήσεις των κορυφαίων και όχι μόνο με τα τρομερά που κάνουν εκμεταλεύοντας το αρνητικό βήμα της προπέλας.

Gernot Bruckmann με Yak 55M στο πρωτάθλημα f3p της Γερμανίας
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tq3PKfnKlqc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Tq3PKfnKlqc</a>

Pauzuolis σε VPP mode με Aerofly Pro version 11

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rWE-5DlmTms" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rWE-5DlmTms</a>
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
coolvag
Διαχειριστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4105


Ευάγγελος Κουλάδης


« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 10:59:40 πμ »

Βαλάντη ειναι μια πανέμορφη κατηγορια το 4d με μουσική, εντυπωσιακή, και που στοχευει στην εξατομίκευση του καθε χειριστή με το μοντέλο του, διοτι κανενας δεν πετά ιδια!!!!! ναι

Συγχαρητήρια για την ομορφη και δομημένη παρουσίαση που εκανες  PALAMAKIA PALAMAKIA  ναι
Καταγράφηκε

Proud Admin of Aeromodelistis.gr.com
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Το aeromodelistis.gr προκαλεί εξάρτηση... xamogelo
balantis20
< Συντονιστής >
Ανώτερο μέλος
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 481


Easy to listen the music,hard flying to the music.


« Απάντηση #14 στις: Σεπτέμβριος 03, 2010, 13:55:24 μμ »

Βαγγέλη σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. ΤΑ SEBH MOY
Όντως ενδιαφέρουσα κατηγορία που μπορείς να ασχοληθείς επενδύοντας πολύ λίγα χρήματα αλλά κερδίζοντας τόσες χρήσιμες πληροφορίες και αποκτώντας με σοβαρή εξάσκηση τρομερές πτητικές ικανότητες. Γειά
Καταγράφηκε

Team-Talented Amateurs

http://www.youtube.com/user/balantis20

Α.Μ.Σ.Α
Σελίδες: [1] 2   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.263 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.