Αερομοντελιστής
Μάρτιος 24, 2017, 17:59:42 μμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Για κατέβασμα μοντέλων από την σχεδιοθήκη μας απαιτείται όνομα και κωδικό, το όνομα είναι hlsat και ο κωδικός coolvagmakis.
For downloading models from our library required username and password, username is hlsat and password coolvagmakis.
 
  Αρχική   Φόρουμ   Βοήθεια Ημερολόγιο Σύνδεση Εγγραφή   *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Μάρτιος 24, 2017, 17:59:42 μμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης

Choose Language

 
Τελευταίες 15 φωνές:
Φεβρουάριος 18, 2017, 11:02:02 πμ
Kαλημερούδια στην Παρεα
Ιανουάριος 28, 2017, 10:37:18 πμ
Καλημέρα σε όλη την παρέα!!!  Γειά  Γειά
Ιανουάριος 21, 2017, 10:14:05 πμ
Καλημερούδια
Ιανουάριος 09, 2017, 21:27:55 μμ
Τώρα χιονίζει μέσα στην Αθήνα.
Ιανουάριος 07, 2017, 21:39:27 μμ
πω πω κρύο!!
Ιανουάριος 01, 2017, 02:06:46 πμ
Καλή Χρονιά με υγεία και χαρά Χαμόγελο
Ιανουάριος 01, 2017, 01:06:08 πμ
Καλή χρονιά σε όλους :-)
Ιανουάριος 01, 2017, 00:24:23 πμ
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Ιανουάριος 01, 2017, 00:03:29 πμ
Καλή Χρονιά με Υγεία
Δεκέμβριος 31, 2016, 22:20:22 μμ
Καλή Χρονιά σε όλους με υγεία και πάντα καλές προσγειώσεις!
Δεκέμβριος 26, 2016, 14:28:22 μμ
χρόνια πολλά σε όλους
Δεκέμβριος 24, 2016, 20:08:52 μμ
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
Δεκέμβριος 16, 2016, 18:58:11 μμ
Καλησπέρα, χιόνια στο καμπαναριό!!!!
Δεκέμβριος 10, 2016, 08:15:44 πμ
Καλημερούδια!!!  Γειά  Γειά
Νοέμβριος 26, 2016, 08:31:09 πμ
Καλημέρα σε όλους!!  Γειά Γειά
μέλη
Σύνολο μελών: 3676
Τελευταίο: johnracing
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 138836
Σύνολο θεμάτων: 4861
Σε σύνδεση σήμερα: 146
Σε σύνδεση έως τώρα: 724
(Οκτώβριος 19, 2014, 12:10:22 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 33
Συνολικά: 47
Τελευταία Θέματα
[Σήμερα στις 17:49:57]

από Markhelis
[Σήμερα στις 17:17:58]

από mayros79b
[Σήμερα στις 13:23:02]

από CrazyPilot
[Μάρτιος 23, 2017, 22:26:07 μμ]

[Μάρτιος 23, 2017, 18:10:53 μμ]

από mayros79b
[Μάρτιος 23, 2017, 18:08:03 μμ]

από tsiou
[Μάρτιος 23, 2017, 16:44:59 μμ]

από mayros79b
[Μάρτιος 23, 2017, 16:18:05 μμ]

[Μάρτιος 23, 2017, 15:19:45 μμ]

από ioannispar
[Μάρτιος 23, 2017, 15:10:07 μμ]
Στύλ Εμφάνισης

Σελίδες: [1] 2 3 ... 16   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ξεδιπλώνοντας την Ιστορία του Αερομοντελισμού Ι - (Τ/Κ, Servo, Receiver)  (Αναγνώστηκε 48875 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« στις: Φεβρουάριος 01, 2010, 12:42:33 μμ »

Είναι μερικά πράγματα, που πλέον τα θεωρούμε δεδομένα. Οι εποχές αλλάζουν και η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, σε όλους τους τομείς, έχει επηρεάσει και τον Αερομοντελισμό φυσικά.
Όμως όλα αυτά που γνωρίζουμε σήμερα, δεν έγιναν μέσα σε μία νύχτα. Δεν υπήρξε μόνο ένας άνθρωπος που ανακάλυψε κάτι. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια, πολύ σκέψη, πολλές απώλειες, για να φτάσει ο Αερομοντελισμός, σε αυτό το επίπεδο, που είναι σήμερα.

Χρειάστηκαν πολλές ώρες, απλών ανθρώπων, που με μοναδικό κίνητρο, την αγάπη τους για τον Αερομοντελισμό, αλλά και τις πρωτοποριακές, για την τότε εποχή ιδέες τους, βήμα-βήμα, έγραψαν τις πρώτες σελίδες, στο χώρο του Αερομοντελισμού.

Εδώ, θα ξεδιπλώσουμε, με τον πρέπον σεβασμό, την απόλυτη θέληση για να μάθουμε, αλλά και την βοήθεια όσων ήταν εκεί, σε εκείνες τις εποχές, σε εκείνα τα πρώτα μικρά και μεγάλα βήματα του Αερομοντελισμού, την Ιστορία του.

Από το χθες στο σήμερα.
Από το τίποτα, στο κάτι και έπειτα στο πολύ.
Από το μικρό, στο μεγάλο κι ύστερα στο τεράστιο.
Θα αναρτήσουμε υλικό, όπως φωτογραφίες, κείμενα και προσωπικές εμπειρίες ανθρώπων, που έβαλαν κι εκείνοι την σφραγίδα τους, για να φτάσει ο Αερομοντελισμός να γίνει αυτός που είναι σήμερα.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από την αρχή, τον Κ. Παναγιώτη ή  PANSOFOS, όπως αναγράφεται στο forum μας, αλλά και τον Κύριο Άγγελο Σκουρλή, για την άμεση ανταπόκρισή τους,  μόλις ζητήσαμε την βοήθειά τους, για το υλικό που θα μας παραθέσουν, για την συνεισφορά τους γενικότερα στο θέμα αυτό και όχι μόνο. Να ευχαριστήσουμε ακόμα τα όποια  μέλη του forum μας, θα αγκαλιάσουν την προσπάθειά μας αυτή και θα μας τιμήσουν με την ανάρτηση του δικού τους υλικού, κειμένων , φωτογραφιών και ότι άλλο έχει σχέση με την Ιστορία του Αερομοντελισμού.
Η αναδρομή μας ξεκινά, γεμίζοντάς μας γνώσεις, απορίες, εκπλήξεις αλλά και περισσότερη αγάπη για τον Αερομοντελισμό

Θερμή παράκληση, προς όλους

Το topic αυτό, να παραμείνει καθαρά, μέσα στο πνεύμα και στο συγκεκριμένο θέμα που προείπαμε. Επίσης , πριν αναρτηθεί το οποιοδήποτε σχόλιο από όλους μας, να σκεφτούμε πως εκτός από την γνώση που θα μας προσφέρει, θα είναι και ο δικός μας, ταπεινός, φόρος τιμής, σε εκείνους που θα ξεδιπλώσουν, τις εμπειρίες τους, θα εξιστορήσουν τις εικόνες του μυαλού, σε όλους εκείνους που έπαιξαν το δικό τους μοναδικό ρόλο, ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί, για να μπορούμε αυτή τη στιγμή, να βλέπουμε την εξέλιξη, μπροστά στα μάτια μας.

Σας ευχαριστούμε πολύ όλους

 ΤΑ SEBH MOY
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 16, 2010, 12:36:14 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 31, 2010, 10:27:46 πμ »

Με μεγάλη μας χαρά, θα θέλαμε να σας ανακοινώσουμε πως ξεκινά το ΄Mεγάλο  Tαξίδι΄. Δεν γνωρίζουμε πόσο θα κρατήσει, αυτό που ξέρουμε όμως, είναι πως στο τέλος του, όλοι μας θα είμαστε πιο σοφοί, θα έχουμε μάθει πολλά, θα έχουμε δει πώς, όλα αυτά που σήμερα είναι δεδομένα για εμάς, κάποτε, ήταν απλά ιδέες ανθρώπων, που είχαν την διάθεση, βρήκαν τον χρόνο, αλλά ξόδεψαν και χρήματα, για να τις υλοποιήσουν.
Θα έρθουν στιγμές, σε αυτό το ταξίδι μας, που θα αναρωτιόμαστε, αν αυτά που βλέπουμε θα μπορούσαν να είναι αληθινά. Κι όμως θα είναι!! Μερικά πράγματα, όταν τα έχεις μπροστά σου και τα κοιτάς, χωρίς να ξέρεις το πώς βρέθηκαν, πως έφτασαν να είναι έτσι, απλά δεν καταλαβαίνεις την αξία τους.

Εδώ, σε αυτές τις σελίδες, θα δούμε, θα συζητήσουμε, θα ρωτήσουμε και θα απαντήσουμε, για την αρχή. Την αρχή ενός χόμπι, που εξελίχθηκε σε άθλημα και κατέκτησε σιγά σιγά τις καρδιές πολλών ανθρώπων. Εδώ, που με πολύ μεράκι, με πολλές ώρες εργασίας, αλλά και με όρεξη για να μάθουν οι νεότεροι, τι είναι Αερομοντελισμός, θα ξεδιπλωθούν οι σελίδες.

Στην προσπάθεια μας αυτή, εκτός από προσωπικές μας πηγές, (ιστοσελίδες, βιβλία, κείμενα) μιλήσαμε και με πολλούς ανθρώπους, παλαιότερους, που είχαν το υλικό για να μας βοηθήσουν να ΄αγγίξουμε΄ την Ιστορία.
Eυχαριστούμε πολύ για το χρόνο τους, όσους θέλησαν να βοηθήσουν, αλλά και εκείνους που δεν το έκανα. Έτσι κι αλλιώς, όποιος το επιθυμεί και έχει να προσθέσει κάτι στην διάρκεια του ΄ταξιδιού΄ μας, με χαρά περιμένουμε να το κάνει.
Εδώ δεν αγοράζουμε και δεν πουλάμε τίποτα, εδώ προσφέρουμε, ενημερώνουμε και μοιραζόμαστε γνώσεις. Για να μάθουν οι νεότεροι, πώς μέσα από πολλές δυσκολίες και προβλήματα, κατάφεραν να φέρουν αυτό το άθλημα, εδώ που είναι σήμερα. Άνθρωποι που, από τις προσωπικές τους συλλογές, από το υλικό που για κάποιους είναι κομμάτι ζωής, μας έδωσαν τα πάντα.
Είναι λίγοι, έως ελάχιστοι, αυτοί που μας είπαν το ΝΑΙ, γι αυτό και νιώθουμε την ανάγκη,
εκ μέρους, όλου του forum του Αερομοντελιστή, από τον πιο ΄μεγάλο΄ ως το πιο ΄μικρό΄, από το πιο παλαιό ως το νεότερο μέλος μας, να πούμε ένα Τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
 ΤΑ SEBH MOY
για την υπομονή σας, το υλικό που με χαρά και άμεσα μας προσφέρατε, για τις ώρες που ξοδέψατε να μας εξηγήσετε, να μας διηγηθείτε, να μας κάνετε να καταλάβουμε πραγματικά, πως ήταν όλα τότε. Σε εμάς, του πιο ΄μικρούς΄, αλλά με τόση διάθεση να μάθουμε και να συνεχίσουμε αν μπορούμε, να αγωνιζόμαστε για το καλύτερο του Αερομοντελισμού.

Η Ιστορία θα ξεκινήσει, όχι φυσικά από εδώ αλλά από το εξωτερικό, από την αρχή. Από τα πρώτα servo, τις πρώτες τηλεκατευθύνσεις, τους πρώτους πιλότους, τις πρώτες πτήσεις, τα πρώτα βήματα. Από κει θα περνάμε χρονολογικά, σε μονοπάτια που χάραξαν κάποιοι για να φτάσει και η Ελλάδα να μπει σε παράλληλους ρυθμούς.
Να σας ενημερώσω πως στο τέλος της παρουσίασης, θα αναρτηθούν και οι όποιες πηγές πληροφοριών, χρησιμοποιήθηκαν.

Εύχομαι, πρώτα απ όλα εγώ, που είμαι ανίδεη και μικρή, αλλά που ήδη νιώθω δέος και εκτιμώ κάθε σελίδα αυτής της ιστορίας, και όλοι μας να βγούμε, πιο πρόθυμοι και πιο σοβαροί, και να δούμε πραγματικά τι χρειάζεται ο Αερομοντελισμός για να συνεχίσει, με νέες ιδέες, νέο αίμα, πολύ διάθεση, να γιγαντωθεί, να φτάσει πέρα από συμφέροντα και θέσεις, στο επίπεδο που του αξίζει.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 16, 2010, 12:36:36 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 31, 2010, 10:29:28 πμ »

Ας ξεκινήσουμε λίγο πιο χαλαρά, γυρνώντας πίσω στο 1890 και ανακαλύπτοντας τον πρώτο άνθρωπο που δημιούργησε την πρώτη τηλεκατευθυνόμενη μηχανή. Τον Nikola Tesla,  τον άνθρωπο που έμοιαζε, σα να αντλεί ιδέες από το μέλλον και να τις προσφέρει στο παρόν, αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους του 20ου αιώνα και ως σηματοδότης της 2ης Βιομηχανικής Επανάστασης.  



Σε ένα πάρκο στην νέα Υόρκη ο Tesla (γνωστός σε όλους για τις εφευρέσεις του, όπως η τηλεκατεύθυνση, ο μετασχηματιστής, η τουρμπίνα και κάποιες εφευρέσεις σχετικές με τον ηλεκτρισμό), παρουσίασε το επίτευγμα του, μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κόσμου αλλά και πολλών χρηματοδοτών, που έψαχναν να βρουν τα καλώδια.



Μια βάρκα, μπορούσε να κινείται και να αλλάζει κατεύθυνση, από την στεριά. Αυτό φάνταζε παράξενο, αλλά ήταν ταυτόχρονα και καταπληκτικό. Στην βάρκα υπήρχαν δέκτες με συντονισμένα πηνία με την την τηλεκατεύθυνση όπου έλεγχε ο ίδιος ο Tesla. Απλές εντολές μπορούσαν να δοθούν χωρίς την παρουσία καλωδίων.



Έτσι κάπως άρχισε η ιστορία της τηλεκατεύθυνσης και έφτασε με τα χρόνια και την εξέλιξη της τεχνολογίας σε αυτό που είναι σήμερα. Οι βασικές αρχές δεν άλλαξαν, αλλά όλα τα άλλα άλλαξαν πολύ.


« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 26, 2011, 14:22:09 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 31, 2010, 10:32:21 πμ »

Για να μπορέσει να πετάξει ένα μοντέλο,  χρειάζεται εκτός όλων των άλλων, ένα σύστημα που να μπορεί να το ελέγχει από μακριά. Ξεκινώντας από εκεί λοιπόν θα παρουσιάσουμε τα συστήματα που άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, για αυτό ακριβώς το σκοπό.
Θα δούμε όσα περισσότερα μπορέσαμε να βρούμε και θα μιλήσουμε για το καθένα από αυτά ξεχωριστά.

Να πω εδώ, πως σε αυτό το ταξίδι, μπήκαμε χωρίς γνώσεις, αλλά μας αρέσει να μαθαίνουμε και αν στην πορεία κάνουμε κάποια λάθη, απλά συγχωρέστε μας και γιατί όχι διορθώστε μας.
Ας ξεκινήσουμε . . .

Μερικές απο τις πρώτες τηλεκατεύθυνσεις

H τελευταία τηλεκατεύθυνση του Walt Goood
Αυτή είναι η τελευταία από τις πολύ παλαιές,  πρώτες τηλεκατευθύνσεις που κατασκευασε ο Dr. Walter A. Good. Δόθηκε από την γυναίκα του, Joyce Good σε έναν μουσειακό χώρο.  Φαίνεται να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ.



Ο Walt Good, ήταν το λιγότερο ένας από τους ΄μεγάλους΄του RC της ιστορίας. Με τον αδελφό του William, έκαναν την πρώτη  πτήση με τηλεκατεύθυνση. Το μοντέλο που χρησιμοποίησαν ήταν το Big Guff, της εταιρίας Smithsonian.





Beacon Electronics

Η τηλεκατεύθυνση αυτή, κατασκευάστηκε από την Beacon Electronics. Ο Beacon ηταν ιδιοκτήτης μαζί με τους Harry Geyer και τον James Podonly. O Beacon παρήγαγε αυτές τις κατευθύνσεις από το Σεπτέμβριο του 1946 έως και το 1949.
Τα αδέλφια κατασκεύαζαν εξ ολοκλήρου το σύστημα  και ανέβηκαν πολύ ψηλά οι πωλήσεις, με περίπου 1.000 κομμάτια. Ας δούμε την παρουσίαση τους από την εγκυκλοπαίδεια του  περιοδικού Radio Control.







Η FCC Επιτίθεται στον Beacon

Ο Beacon, όμως βγήκε εκτός ανταγωνισμού από την Feberal Communication Commission, ή αλλιώς από την επιτροπή τηλεπικοινωνιών. Του ζητήθηκε να φτιάξει και να επικολλήσει σε κάθε μια τηλεκατεύθυνση, ένα κείμενο πάνω στην  κεραία, που να λέει πως όποιος θα αγόραζε αυτήν την συσκευή, θα έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο 5.000 δολαρίων ή θα είχε ποινή φυλάκισης 3 χρόνων, αν την χρησιμοποιούσε χωρίς να έχει πάρει πρώτα έγκριση από τους διαχειριστές  της HAM.
Φανταστείτε να πρέπει να πουλάς ένα προϊόν, που πάνω του θα υπάρχει μια τέτοια απειλή!!

Ο Beacon επικόλλησε στις κατευθύνσεις αυτήν την προειδοποίηση, με αποτέλεσμα, προς έκπληξη του, να μην έχει πολλές απώλειες. Αλλά αργότερα, όταν η FCC και η AMA, ανακοίνωσαν πως θα υπάρχει κάποια συχνότητα για RC που να μην χρειάζεται άδεια, και θα είναι ελεύθερη, οι πωλήσεις έπεσαν δραματικά.
Ο Jim Podolny μετακινήθηκε από την εταιρία και πήγε για να κερδίσει περισσότερα χρήματα στην πρωτοεμφανιζόμενη άλλα πολλά υποσχόμενη ΄TV’.
O Harry Geyer προσπάθησε να συνεχίσει αλλά ηταν πολύ δύσκολο να πουληθουν πλέον τα προιοντα του Beacon. Η καριέρα σταμάτησε εκεί, ενώ ο Harry μετακινήθηκε στην Westinghouse μια βιομηχανία, που είχε σχέση , με την  ατομική ενεργεία.

Baisden GG pulse



Αυτό ήταν το πρωτότυπο κουτί της τηλεκατεύθυνσης του  Don Baisden.  Ένα κατάστημα  με σπορ και χόμπι, το αγόρασε και  διατηρείται εκεί για  δεκαετίες, χωρίς να ανοιχθεί. Το κουτί αυτό ήταν που άνοιξε στον Don Baisden ,την πόρτα στην τεράστια, από κει και πέρα καριέρα του, στο σχεδιασμό RC, κάτι που  κάλυψε και το περιοδικό Model Airplane News.



To 1960 εμφανίστηκε η τηλεκατευθυνση που βλέπετε. Το άρθρο έχει αναρτηθεί στις σελίδες του περιοδικού Grid Leaks και είναι οι μοναδικές που υπάρχουν!  Μάλιστα έγινε και μία συμφωνία μεταξύ τους, για κάθε τεύχος που πουλούσαν να έχει κάποιο μικρό οικονομικό κέρδος  και ο Baisder.
Πωλήθηκαν περίπου 120 από αυτές τις τηλεκατευθύνσεις.



Μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους θα δούμε στην φώτο.



Τηλεκατεύθυνση Kraft

Είναι μία από τις πρώτες τηλεκατευθύνσεις και ανήκει στην πασίγνωστη πλέον εταιρία  Kraft. Ήταν του ίδιου του Phil Kraft η κατασκευή, που ανέτρεψε κάθε ως τότε δεδομένο, σχετικά με το αρχικό στάδιο του μοντελισμού. Η αναλογική αυτή κατεύθυνση ήταν η πρώτη, αλλά σε λίγο χρονικό διάστημα, μια νέα σειρά τηλεκατευθύνσεων, έκανε την Kraft από μια μέτρια εταιρία, σε κυρίαρχη στον χώρο της, αφού είναι πια,  ο μεγαλύτερος κατασκευαστής RC στον κόσμο.



O Kraft, ξόδεψε πολλά χρόνια και χρήματα, για να μπορέσει να κατασκευάσει, μια τηλεκατεύθυνση που θα έδινε την δυνατότητα στον πιλότο να μπορεί να πετά με απόλυτο έλεγχο. Παρότι στην αρχή ήταν όλα εναντίον του και οι δυσκολίες που αντιμετώπιζε ήταν πολύ μεγάλες, ο Phil Kraft, πίστεψε πως στον τέλος θα τα καταφέρει, άσχετα με το πόσο χρόνο και πόσα χρήματα θα χρειαζόταν για να γίνει αυτό. Και πραγματικά τα κατάφερε. Ήξερε πως, το να μπορέσει να δημιουργήσει κάτι τέτοιο, θα ήταν η επανάσταση και το μέλλον του RC. Και δεν έκανε λάθος!

Να δούμε και  τον Phil Kraft σε μια φωτογραφία που στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητης.



Η διαφήμιση και η παρουσίαση της, ήταν πολυδάπανη, αλλά αυτό έγινε η αιτία να κερδίσει πολλά χρήματα αργότερα και να γίνει γνωστός σε όλο τον κόσμο. Όταν πια η τηλεκατεύθυνση άρχισε να πωλείται, αναγκάστηκε πολλές φορές να αυξήσει την τιμή της, για να καταφέρει να φέρει σε πέρας την παραγωγή της.





Υπάρχουν ακόμα και κάποιες φωτογραφίες από τις κατευθύνσεις  των 4 καναλιών, αλλα τα στοιχεία είναι πολύ λίγα. Πάντως ο Cannon που σχεδίαζε τότε τις συσκευές, συνήθιζε να κατασκευάζει ακόμα και τα πρωτότυπα, με ένα μοναδικό τρόπο. Η εμφάνισή τους δεν απείχε πολύ από τις κατευθύνσεις που έβγαιναν στην παραγωγή. Ήταν πάντα προσεγμένες και με τα κατάλληλα υλικά.


« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 21:47:30 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 01, 2010, 20:55:18 μμ »

Tηλεκατεύθυνση C&S



Αυτή η αναλογική Digicon II τηλεκατεύθυνση ανήκει στον Bill Cannon, ιδιοκτήτη της C&S βιομηχανίας. Πόσο σημαντικός ήταν? Ο Bill Cannon, ήταν ο πρώτος Αμερικανός κατασκευαστής με τουλάχιστον ένα πολύ σημαντικό κριτήριο, την επιβίωση. Υπήρξε μια βιομηχανία, που ξεκίνησε με επιτυχία και συνέχισε έτσι όλη της η πορεία.

Ξεκίνησε το 1949 με τον William Cannon να σταματά να εργάζεται στην Lockheed και να ασχολείται αποκλειστικά με μια δική του επιχείρηση. Είχε δύο διπλώματα από δύο αξιόλογα κολέγια μηχανικής, είχε σπουδάσει μηχανολογία και είχε εργαστεί ως μηχανικός-μηχανολόγος στο Ναυτικό , ενώ ήταν ως τότε τεχνικός και μεταφραστής κειμένων και οδηγιών, σε κινητήρες, ραδιοπομπούς, και οτιδήποτε άλλο μηχανολογικό που ήθελε επεξήγηση.

Με την δική του εταιρία και με τις γνώσεις του, αλλά και με την αγάπη του για τις ελεύθερες πτήσεις, ο Bill με τον συνέταιρο και φίλο του, Crawford Sullivan, κατάφερε να φτάσει πολύ ψηλά. Με την νέα τους επωνυμία C&S συνέχισαν να κάνουν μεταφράσεις σε οδηγίες για μηχανικά μέρη και κινητήρες,  για πολλές μεγάλες βιομηχανίες. Κανείς από τους δύο,  δεν είχε σχέση με RC, αλλά κατάφεραν να μπουν δυο φορές σε περιοδικά όπως το Radio Control Monteler με ένα άρθρο που είχε τίτλο Cannon & Sullinan μηχανικές δημοσιεύσεις, το 1967.



Ο Cannon πάντως έφτιαχνε συχνά μοντέλα αεροσκαφών και μετά από πολλές πτώσεις και πολλές δοκιμές,  μετρήσεις, αποφάσισε να φτιάξει μια δική του τηλεκατεύθυνση.  Το πρόβλημα με όλες τις τηλεκατευθύνσεις που είχαν κατασκευαστεί ως τότε, ήταν το μέγεθός τους. Επίσης και όλα τα εξαρτήματα, ήταν αρκετά μεγάλα και βαριά.

Αυτό που ήθελε ο Cannon, ήταν να δημιουργήσει μια κατεύθυνση, πιο ελαφριά,  που θα του επέτρεπε να μπορεί να πετά με άνεση, όπως και μικρότερα βοηθήματα. Κατασκεύασε  έναν πομπό, ο οποίος ήταν  μικρότερος από όλους όσους υπήρχαν ως τότε,  λειτουργούσε πολύ καλά, και  πολύ σύντομα, τα μέλη αερομοντελιστών από διάφορες πόλης, άρχισαν να κάνουν τις παραγγελίες τους.



Οκτώμβριος 1963



Ως τότε δεν είχε υπαλλήλους, απλά όσο γινόταν γνωστός, αναγκαζόταν να ταξιδεύει και εκτός πόλεως για να εξυπηρετήσει τους πελάτες του και τελικά έφτασε να μετονομάσει την εταιρία του σε C&S Electronics και να αποκτήσει, μια βιομηχανία, ενώ πλέον έκανε ταξίδια και σε άλλες χώρες.  
Ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος αλλά εκείνος είχε τα πιο ελαφριά, μικρά και λειτουργικά, εξαρτήματα στον χώρο του μοντελισμού,  με αποτέλεσμα σε λίγο καιρό, οι πωλήσεις των άλλων εταιριών, να πέσουν κατά πολύ.









Νοέμβρης 1963



Ιούνιος 1964



Μετά αποσύρθηκε μόνος του από τον χώρο του εμπορίου, για λόγους υγείας.
Να δούμε μερικές από τις διαφημίσεις της, τότε εποχής, αλλά και πολλά από τα προϊόντα τους.

Φεβρουάριος 1964





Αύγουστος 1964



Το εσωτερικό κύκλωμα της τηλεκατεύθυνσης.





Η τρίτη κατά σειρά τηλεκατεύθυνση



Η βιομηχανία, κατασκεύασε τηλεκατευθύνσεις και 6 καναλιών αλλα σε αυτές θα αναφερθούμε σε επόμενα σχόλιά μας.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 21:57:42 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 02, 2010, 20:56:16 μμ »

Controlaire Pro-Port-ional



Αυτή είναι ακόμα μια,  τηλεκατεύθυνση του θρυλικού Jack Port, και του Don Baisden στα μέσα του 1964.
O Don που έμενε στο Οχάιο, έστειλε στον Port μία πλακέτα από ένα κωδικοποιητή  και εκεινος έφτιαξε ένα κύκλωμα. Στο πάνω μέρος του έβαλε την πλακέτα, ενώ στο κάτω τοποθέτησε ένα πομπό.

[Παραθέτω και το αρχικό κείμενο, γιατί εδώ ήταν λίγο δύσκολο να μεταφράσω ακριβώς την ορολογία (Port, put this on the top of the circuit board and laid out a transmitter circuit on the bottom.)]

Μόλις τελειοποίησε την κατασκευή του και είδε πως λειτουγούσε σωστα, την ονόμασε  Controlaire Pro-Port-ional.  Δείτε μερικές από τις φωτογραφίες της διαδρομής αυτής.





Οι τηλεκατευθύνσεις βγήκαν σε δύο χρώματα, για πρώτη και μοναδική φορά αν δεν κανουμε λάθος σε μπλέ χρώμα, μιας και αυτή ήταν η επιλογή του Jack για προσωπική του τηλεκατευθυνση.



Αυτές είναι ακόμα 2 πολύ δημοφιλής φωτογραφίες που αξίζει να αναφερθούμε. Είναι ο ίδιος ο Jack Port, εν ώρα εργασίας, στο εργαστήριο του.
 




Μετά από την συνεργασία τους και την κατασκευή αυτή και οι δύο είχαν πολύ δρόμο ακόμα για να καταφέρουν να δημιουργήσουν, μια τηλεκατεύθυνση που θα μπορούσε να έχει 5 κανάλια και να είναι ψηφιακή,  για περισσότερη ακρίβεια. Το παρακάτω άρθρο λέει ακριβώς αυτό. Η τηλεκατεύθυνση δεν ήταν έτοιμη αλλά δούλευαν πάνω σε αυτό και σύντομα θα ήταν σε θέση να την παρουσιάσουν. Η ποιότητα της αλλά και τα υλικά που χρησιμοποίησαν ήταν τέτοια, που έγινε λεπτομερείς αναφορά,  από  περιοδικά της εποχής.
 




Στην παρακάτω φωτο θα δείτε τον Don να παρουσιάζει σε ένα συνέδριο στο Toledo τον Μάρτιο του 1964, την συσκευή.



Αυτό που έκανε ανίκητη την κατασκευή του Jack ηταν το πολύ ελαφρύ stick που είχε. Ήταν φτιαγμένο έτσι που όλοι το έλεγαν, ΄εργο τέχνης΄. Οι κινήσεις του χειριστή γίνονταν πολύ πιο απαλές και έκανε πιο γρήγορο , τον έλεγχο του σκάφους.



Είναι όμως η επιτυχία ικανή να κρατήσει? Γιατί το λέμε αυτό? Απλά γιατί τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως το περίμεναν. Κάποια αεροσκάφη έπεσαν, το σύστημα δεν ήταν τόσο δυνατό και αξιόπιστο όπως αρχικά πίστευαν όλοι και οι παραγγελίες άρχισαν να ακυρώνονται. Για ένα περίπου χρόνο, μέχρι να βρεθεί η λύση του προβλήματος, καμία διαφήμιση δεν γινόταν για τις τηλεκατευθύνσεις αλλά και πολλά ακόμα ήρθαν για να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Μια ανακοπή καρδιάς, έκανε τον Jack να νοσηλευτεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, στο νοσοκομείο. Περίπου 7 εβδομάδες. Το διάστημα αυτό ο πρόεδρος της World Engines, John Maloney, τον επισκέφτηκε και τον ρώτησε τι να κάνει σε περίπτωση που ο ίδιος δεν θα ήταν σε θέση να συνεχίσει με την παραγωγή, και εκείνος απλά του απάντησε, ΄Να προσλάβεις άμεσα τον Don Baisden ! ΄.

Στο εργαστήριο



τα τεχνικα χαρακτηριστικα



Τελικά ο Jack βγαίνοντας από το νοσοκομείο, έπαθε ακόμα μια ανακοπή και αυτήν την φορά δεν τα κατάφερε. Ο Maloney είχε ήδη προσλάβει τον Don και εκείνος με την ομάδα που είχε πλάι του, προσπαθούσαν να λύσουν το πρόβλημα. Βρέθηκε κάτι στην αναμετάδοση αλλά και πάλι μετά την επισκευή, υπήρχαν προβλήματα.

Έπειτα  από πολλές δοκιμές και πολύ χρόνο, ανακαλύφθηκε το πρόβλημα που δεν ήταν στον πομπό. Oσο χρησιμοποιούσαν τα συγκεκριμένα servo του Bonner, δεν υπήρχαν προβλήματα,  όταν άλλαξαν τα servo , αφού o Maloney αγόρασε σε τιμή ευκαιρίας 2.000 servo απο την  Mitsumi Motors, τότε ήταν που ήρθε η καταστροφή.

Όταν το servo τύχαινε να σταματήσει σε ένα νεκρό σημείο, δεν ξανά εκκινούσε. Αυτό έκανε το αεροσκάφος να κλειδώνει στην θέση που βρισκόταν, τη στιγμή που το servo σταματούσε. Καμία  εντολή από την τηλεκατεύθυνση δεν λειτουργούσε, κι έτσι το αεροσκάφος δεν αντιδρούσε με αποτέλεσμα να πέφτει.

H εταιρία αποφάσισε να αλλάξει όλα τα κομμάτια, χωρίς καμία επιβάρυνση του Maloney.

Η λύση είχε βρεθεί και  αφήνοντας να περάσει ένα χρονικό διάστημα, για να ξεχαστούν όλα αυτά που είχαν ειπωθεί, άρχισε και πάλι η διαφήμιση και τα καλά σχόλια.  Πολλοί από αυτούς που έγραφαν σε περιοδικά, πρότειναν την τηλεκατεύθυνση και τα προϊόντα της εταιρίας, σε όσους θα ήθελαν να έχουν μια άνετη και σωστή. Η διαφήμιση άρχισε και πάλι.





Ας δούμε τις τηλεκατευθύνσεις.







« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 22:23:21 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 05, 2010, 11:54:26 πμ »

Η πρώτη τηλεκατεύθυνση Valley.



Αυτή η τηλεκατεύθυνση που βλέπετε είναι του ίδιου του Ralph Jackson. Η βιομηχανία Valley Electronics ιδρύθηκε από τον Ralph και τον George Books το 1955. Οι δυό τους σχεδίασαν και δημιούργησαν, μερικές κατευθύνσεις αλλά και το σύστημα Robot Synchro actuators. Αυτός ο μηχανισμός κίνησης, επέτρεπε στο πηδάλιο να έχει την δυνατότητα, μεγαλύτερων κινήσεων, με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερη ακρίβεια, στην πτήση.  Το 1957 παρουσιάστηκε το σύστημα αυτό.





(Στην παραπάνω φώτο, που έχω αναρτήσει λίγο μεγαλύτερη από τις άλλες, γράφει στα αγγλικά ακριβώς πως λειτουργούσε αυτό το σύστημα.
Επειδή δεν είμαι γνώστης των πραγμάτων, όπως κάποιοι παλαιότεροι, απλά διαβάστε και τα σχόλια της φώτο, για να κατανοήσετε ακριβώς τι έκανε, το συγκεκριμένο προϊόν. Ευχαριστω!)

Airborne Control Labroatories  

Στα τέλη του 1961 o Ralph, συνεργάστηκε με τον Glen Arnold, Bruce Blake και τον Bill Smail για να δημιουργήσουν την  Airborne Control Labroatories . Ο Βill ήταν υπεύθυνος για τον ηλεκτρονικό σχεδιασμό, ο Ralph για τον μηχανικό σχεδιασμό, ο Glen για την επικοινωνία και ο Bruce για την γενική οργάνωση.  



To 1962 παρουσιάστηκε μια ακόμα συσκευή, από την νεοσύστατη αυτή εταιρία, που είχε επιρροή από το σύστημα Space Control .



Ο Palph Jackson ήταν εκτός από πολύ καλός πιλότος και πολύ ικανός στην μηχανολογία. Άφησε το στίγμα του στον χώρο του RC και έκανε μεγάλα βήματα στον τομέα της εξέλιξης. Το 1963 πέταξε για πρώτη φορά το μοντέλο του, Stark Shark και κέρδισε την 4 θέση στην κατηγορία  Scale, (τότε) σε εθνικούς αγώνες, όπου  θα τον δούμε στην παρακάτω φώτο.



Τον Φεβρουάριο του 1966, ανακοίνωσε το νέο εξελιγμένο σύστημα, το Digicon IV. Λέγεται πως αυτό είχε τις δυνατότητες και αναλογικής αλλά και ψηφιακής τεχνολογίας μαζί. Ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους παρουσιάστηκε σε περιοδικό η αναλυτική σχεδίαση και λειτουργία των flaps , των φώτων προσγείωσης, η κίνηση της ουράς, σε σχέση με την τηλεκατεύθυνση. Εδώ έχουμε φώτο από την διαφήμιση της, αλλά και την αναλυτική παρουσίαση.











Το μυστήριο που κάλυπτε την Valley ήταν, το πότε, κατασκευάστηκε ακριβώς.
Συνήθως οι κατευθύνσεις που παρουσιάζονταν,  ήταν πρώτα 4 καναλιών και έπειτα 5 ή 6. Πολλοί λένε πως η εταιρία ACL, ήταν εκείνη που κατασκευάστηκε πρώτη και έπειτα ακολούθησε η Valley. Οι απόψεις και τα αποσπάσματα από παλιές πηγές δεν είναι δυνατόν να μας δώσουν μια ξεκάθαρη εικόνα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 22:28:05 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 07, 2010, 17:25:54 μμ »

Prototype Bonner Digimite

Αυτό είναι ένα από τα πρωτότυπα αναλογικά συστήματα του Bonner Digimite. Μπορεί να ονομαστεί, μια κατεύθυνση πριν από την πρωτότυπη ή ακόμα και η κατεύθυνση για τα τεστ, πριν βγει η έκδοση σε πώληση.



Οι δοκιμές που έγιναν, την κατέταξαν στις κορυφαίες τηλεκατευθύνσεις εκείνης της εποχής. Περίπου το 1964. Αυτές διέφεραν από τις άλλες κατευθύνσεις και εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Τα μεγάλα ανοίγματα που είχαν στα σημεία των μοχλών αλλά και η χρήση λευκών, αντί για κόκκινων control  levers, την έκαναν να είναι πολύ διαφορέτικη.



Πέρασε ένα πραγματικά, πολύ μεγάλο διάστημα, μέχρι ο Howard να κατασκευάσει και να αποθηκεύσει έναν αριθμό από αυτές τις τηλεκατευθύνσεις, για να ξεκινήσει την πώλησή τους. Όποιος ήθελα μια τέτοια,  πριν  βγει στο εμπόριο, θα έπρεπε να πληρώσει πολλά χρήματα για να την αποκτήσει.
Τελικά την δεύτερη εβδομάδα του Δεκεμβρίου του 1964, τα 150 κομμάτια, διαφημίστηκαν και άρχισαν να πωλούνται.



Η ποιότητα της κατασκευής ήταν εμφανή. Στις παρακάτω φώτο θα δείτε την πρώτη από τις δύο, που κυκλοφόρησαν. Αυτή είχε 4 κανάλια αντί για 8 που είχαν οι επόμενες, σε ένα μόνο stick. Η δοκιμή της έγινε στο Orange Country Fairgrounds, με το Smog Hog του, αλλά κατέληξε σε μια πτώση, όχι από την τηλεκατεύθυνση, αλλά γιατί το σκάφος, έπεσε πάνω σε ηλεκτρικά καλώδια .





Η επίδειξη του Bonner έγινε μπροστά σε κάποιες κατασκευάστριες εταιρίες,  αλλά και ιδιώτες που ενδιαφέρονταν να εμπλακούν, στα, του αερομοντελισμού, που με την σειρά τους πρότειναν να προωθήσουν οι ίδιοι το προϊόν αυτό. Μετά από πολλές συζητήσεις,  οι Larson και Kagele υπέγραψαν συμβόλαιο, με τον όρο πως οι πρώτες δύο, από τις πρωτότυπες, θα πήγαιναν στα δικά τους χέρια, για προσωπική  χρήση.

Επίσης έγιναν υπάλληλοι του Bonner, με απασχόληση μόνο λίγων ωρών στην αρχή, φτιάχνοντας και οι ίδιοι στο εργαστήριο του Bonner τα συστήματα αυτά. Αργότερα ο Jerry Krause έγινε συνεταίρος με τον Bonner και ίδρυσαν την Logictrol. Στην συνέχεια ο Bonner πρόσφερε ολική απασχόληση στους Kagele και Larson, με υψηλές αποδοχές και έτσι από τότε, εργάζονται αποκλειστικά σε εκείνον. Μερικές φώτο από το εργαστήριο αλλά και τον ίδιο τον Bonner.





Η Digimite βγήκε σε περιοδικά και ο Bonner, ξεκίνησε τις συμμετοχές του, επίσημα με αυτήν την τηλεκατεύθυνση σε αγώνες, κέρδισε την πρώτη θέση το 1964, σε εθνικούς διαγωνισμούς, και στις δύο κατηγορίες Class III και Class ΙΙ.





Αυτή είναι η πρώτη διαφήμιση που χρησιμοποίησε ο Bonner για να κάνει γνωστή την συσκευή.









« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:00:11 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 08, 2010, 18:49:39 μμ »

Ας κάνουμε μια παρένθεση και ας δούμε έναν μηχανισμό του  Brayton Paul

Στις αρχές της εποχής του αερομοντελισμού, οι πιλότοι ήταν εκείνοι που θα έπρεπε να κάνουν τα πάντα ή να τροποποιήσουν μια κίνηση, χωρίς ιδιαίτερα μέσα για βοήθεια.  Όταν το όνειρο της τηλεκατεύθυνσης έγινε πραγματικότητα, τότε ήταν που ο Brayton Paul σχεδίασε και παρουσίασε ένα σύστημα, όπου θα μπορούσε να γλυτώσει πολλά από τα σκάφη από μια ολοκληρωτική συντριβή.


 
Σκέφτηκε πως μπορούσε να κατασκευάσει μια συσκευή, ένα μονόδρομο ενεργοποιητή, (one-way actuator /fail safe),  όπου θα έλεγχε τις κινήσεις, μερικές από αυτές τουλάχιστον, ακόμα κι αν δεν υπήρχε η δυνατότητα το σκάφος να προσγειωθεί ομαλά.

Αν η επικοινωνία σκάφους - τηλεκατεύθυνσης , για κάποιο λόγο  κοβόταν , τότε αυτό το σύστημα, θα έστεφε το πηδάλιο στην αντίθετη κατεύθυνση, αναγκάζοντας το σκάφος να κάνει κύκλους και φυσικά να καταλήξει στο έδαφος.

(Θα παραθέσω και το αυθεντικό κείμενο, για να γίνει περισσότερο κατανοητό, το τι έκανε αυτή η συσκευή ακριβώς. Έχω ξαναγράψει, πως δεν είμαι ειδικός, γι αυτό και θα ήθελα ότι διαβάζουμε να το κατανοούμε πλήρως και να είναι σωστό. Ευχαριστώ για την υπομονή σας.)

(If the radio failed, the rudder would automatically go to the opposite side and the plane would circle down (normally ending in a crash).

Ο Brayton, ήταν της άποψης πως θα είναι καλύτερα να φέρεις πίσω ένα σπασμένο μοντέλο, από το να μην φέρεις τίποτα! Νομίζω πως δεν είχε άδικο σε αυτό.



Η πρώτη διαφήμιση που είδε το φως την εποχή εκείνη, ήταν ένθετη, σε ένα άρθρο του McEntee , με προτάσεις για νέα συστήματα, τον Μάρτιο του 1953, στο περιοδικό Air Trails, αλλά και τον Μάιο του 1954, στο ίδιο περιοδικό δημοσιεύθηκε σε σημείο που υπήρχαν προϊόντα του Polk Hobbies, αφού αποφάσισε να αγοράσει, το σύστημα αυτό.

Δείτε κάποιες φωτογραφίες και από τον Δεκέμβριο του 1955 στο περιοδικό Model Airplane News που δείχνουν τον Paul με μια από τις κατασκευές του,  σε ένα αεροσκάφος που μέσα έχει τοποθετήσει το συγκεκριμένο σύστημα, Το Flyball Actuator. Προσέξτε πως μέσα, υπάρχει ένας παλαιότερος μηχανισμός, σε οβαλ μορφή.







Ας δούμε ακόμα ένα άρθρο σχετικό με το σύστημα αυτό του 1956, αλλά και μια φωτο από τον κατάλογο που δημοσιεύτηκε το 1958.







Έχουμε ακόμα φωτογραφίες με μερικά, από τα εξαρτήματα αυτά και τον ίδιο τον Hi-Drive κινητήρα που χρησιμοποιούσε, κατασκευασμένο από μια βιομηχανία στο Ohaio. Παρατηρήστε επίσης πως όλα τα νεότερα μοντέλα από εκεί και πέρα, χρησιμοποιούσαν κλιπ, για να ενώνουν τα κομμάτια του μηχανισμου μεταξύ τους και όχι μεταλλικά πριτσίνια.

(Note how all later models used “C” clip retainers instead of rivets to hold the pieces of the centrifugal mechanism together). Επίσης ένα σχέδιο βγήκε στην κυκλοφορία, για την τοποθέτηση και λειτουργία του. Θα δούμε ακόμα την φόρμα παραγγελίας, του Flyball Actuator.









Ο Brayton Paul, μαζί με πολλούς πιλότους, πετούσαν για χρόνια με αυτό το συστημα, αλλά είχε ένα αδύνατο σημείο που απασχολούσε πολύ τον Paul. Το Sigma 4F Relay είχε ένα θέμα με τους κραδασμούς και χρειαζόταν πολύ προσεκτικές κινήσεις, όταν ο δέκτης δεν ήταν δυνατός. Το 1957 τελικά, βρήκε την λύση.

Είδε μια διαφήμιση για το CBS Power Transistors με ένα διάγραμμα του κυκλώματος και περίληψη για την σταθερότητα του. Χωρίς να χάσει καιρό κατασκεύασε το Transistor Trigger το Μάιο του 1959 και η μόνη διαφήμιση που υπάρχει, είναι αυτή.



Εδώ  βλέπουμε 2 γενναίων,  αυθεντικές Transistor Trigger και επίσης στην δεύτερη φώτο μπορείτε να δείτε και την αναπαράσταση όλου του συστήματος, που έγινε το 2007.





Με τον συνδυασμό των σέρβο, του  Flyball Actuator, αλλα και του Transistor Trigger, ο Paul έφτασε εκεί που έπρεπε αλλά και που άξιζε. Ανάμεσα στους καλύτερους της εποχής του.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:04:26 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 09, 2010, 16:57:47 μμ »

Astromite

Αυτή είναι η πρωτότυπη Asrtomite VI, υπογεγραμμένη από τον σχεδιαστή της Jack Lemon. Ήταν στην πρώτη γραμμή για δεκαετίες και παρουσιαζόταν συνεχώς από τον Robert Schmidt , ένα από τα κορυφαία στελέχη της Min-X που τελικά ανέλαβε και την εταιρία. Η φωτο δείχνει την τηλεκατεύθυνση, στο τελικό της στάδιο,  που βγήκε προς πώληση.



Ο έλεγχος των κινήσεων, γινόταν όχι από μακρόστενα stick αλλά από μοχλούς που στο τελείωμα τους ήταν σαν μικρές μπάλες. Τα επίπεδα που έφτανε η κάθε κίνηση μπορούσαν να παρουσιαστούν στους διακόπτες πάνω και κάτω από τα  stick.

Η θέση του διακόπτη on - off ήταν λίγο διαφορετική, ενώ ένα απλό κάλυμμα, με κόκκινα γράμματα, στο κάτω μέρος,  έδειχνε το όνομα της εταιρίας.
Εδώ είναι δύο φωτογραφίες, με τον Jack Lemon τον Μάιο του 1965 στο DCRC Symposioum. Εκει συναντήθηκαν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές , της εποχής που συνέβαλαν και την εξέλιξη του αερομοντελισμού.





Η εταιρία Min-X είχε ανακοινώσει, το 1963,  πως θα βγει στο εμπόριο,  μια άλλη τηλεκατευθυνση,  αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ. Μετά από αυτήν την προσπάθεια η Astromite VI ήταν εκείνη που άνοιξε τον δρόμο της εξέλιξης.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:05:43 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 09, 2010, 17:06:03 μμ »

Σε αυτό το σημείο, νιώθουμε την ανάγκη να πούμε, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους στηρίζουν, αυτή την προσπάθεια μας, που ακόμα βρίσκεται στην αρχή της.
Να ευχαριστήσουμε, όλους εκείνους που μας έστειλαν μηνύματα, με πολύ ευγενικά και θετικά σχόλια, για την παρουσίαση και την προσέγγιση του θέματος, από την Αννα και εμένα (την Ounkas) , που το έχουμε αναλάβει.

Επίσης να πούμε και ένα μεγάλο ΄ευχαριστώ΄ σε κάθε ένα μέλος της Διαχείρισης του Forum μας, του Αερομοντελιστή, που με την στήριξη και την βοήθεια τους, μας δίνουν την δύναμη να συνεχίσουμε, αλλά και τους ανθρώπους που μας χάρισαν τις γνώσεις τους και φυσικά το χρόνο τους.
 ΤΑ SEBH MOY ΤΑ SEBH MOY
Μην φύγει κανείς!
Έχουμε ακόμα να μάθουμε και να δούμε πάρα πολλά!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 16, 2010, 12:40:18 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 10, 2010, 14:36:09 μμ »

Stegmaier Vacuum  RC System

Η Αμερική ήταν η χώρα που ξεκίνησαν όλα στην εξέλιξη και κατασκευή των τηλεκατευθύνσεων αλλά και τον υπόλοιπων εξαρτημάτων, όμως δεν ήταν η μόνη που  ασχολήθηκε με τον αερομοντελισμό.

Η Γερμανία ήταν και αυτή μια από τις χώρες που ενδιαφέρθηκαν για το σπορ αυτό. Η πρώτη τηλεκατεύθυνση που παρουσιάστηκε επίσημα ήταν αυτή η Stegmaier Vacuum  RC System.



Στην επόμενη φωτο μπορείτε να δείτε μία από τις ελάχιστες συσκευές που διασώζονται στον κόσμο. Η συγκεκριμένη κατασκευάστηκε το 1955 από τον Karlheinz Steγmaier και τον συνάδελφο / φίλο του Helmut Bernhardt.  



Αυτό ήταν ένα 8κάναλο σύστημα ανάγνωσης,  με κάποια διαφορά. Η κάθε εντολή δινόταν με κάποιο κενό πίεσης, που πίεζε τους σωλήνες των καλωδίων αντί να έχει την ηλεκτρική ενέργεια ως κινητήρια δύναμη. Το σύστημα αυτό ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του και πολλά υποσχόμενο, όταν εμφανίστηκε το 1955.



Αναρωτιέστε αν δούλεψε? Φυσικά και δούλεψε, και όχι μόνο. Ήταν και η αιτία να κερδίσει ο Stegmaier  πολλές διακρίσεις με την συσκευή αυτή.





Ας δούμε από λίγο πιο κοντά την συσκευή αυτή. Αξίζει να ρίξουμε μια ματιά ακόμα μέσα στην συσκευή και πρώτα στην αναμετάδοση,  στην μπαταρία των 6 volt, αλλά και την κατασκευή του δέκτη, με κάποια αυθεντικά κομμάτια ακόμα επάνω του.









Και αυτό ήταν το πολύ έξυπνο σύστημα πίεσης που ακόμα και αν ο κινητήρας του σκάφους σταματούσε, παρήγαγε ενέργεια, λίγη αλλά έτσι θα μπορούσε να προλάβει κάποιος, να προσγειώσει το μοντέλο.





« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:09:06 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 10, 2010, 15:14:08 μμ »

Ακολούθησε η τηλεκατεύθυνση  Al Doig’s “Ulti” Multi.

Ηταν ένα αξιόπιστο σύστημα και βγήκε στο εμπόριο τον Μάιο του 1959.







Να σημειώσουμε πως ακόμα η συσκευή έχει επάνω τα δικά της servo, με δύο εκδόσεις της ακόμα, εκείνη την εποχή. Σε μία φωτο φαίνεται και η αναλυτική τοποθέτηση για το radio control.





Ανακάλυψα ψάχνοντας, πως πολλοί ήταν εκείνοι που θέλησαν να την αντιγράψουν. Μερικά από τα ονόματα που μπήκαν στον κόπο αυτό ήταν οι Sid Gates , Frank Kagele , Gordon Larson , Vernon MacNaab , Jim Oddino ο Carl Schwab, αλλά σίγουρα υπήρχαν,  πολλοί ακόμα.  
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:13:55 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 10, 2010, 15:24:32 μμ »

Pulen PCS

Αυτό ήταν το Space Control του Zel Ritchie. Το παρέδωσε μαζί με όλα δικαιώματα της εταιρίας Space Control Corporation το 1963, όταν ο Zel πήγε να εργαστεί για τον Orbit.

Αυτή είναι και η μόνη πληροφορία που έχουμε, αφού το Space Control σώθηκε από ένα γυάλινο ράφι,  από το γραφείο του Orbit της εταιρίας Orbit Electronics, όταν εκείνη έκλεισε ξαφνικά τα Χριστούγεννα του 1975.  



Λίγο πιο κάτω θα συναντήσουμε αναλυτικά την πορεία της Orbit και των υπαλλήλων της, αφού έχουν άμεση σχέση με την ιστορία της εταιρίας RS και τον Bob Novak.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:14:55 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
ounkas
Συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1774



« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 11, 2010, 18:03:34 μμ »

Sampley 404

Μια ακόμα πρωτιά, ήταν αυτή του Harry Sampley. Η πρώτη και η μοναδική που βγήκε στην παραγωγή ποτέ, ήταν η κατεύθυνση Sampley 404. Ο Harry, την έδωσε στον κατασκευαστή servo, Don Steeb το 1962 για να σχεδιάσει, το servo που θα έκανε για εκείνη και του είπε μάλιστα να βιαστεί για να μπορέσει να την βγάλει γρήγορα στο εμπόριο.



Ο Don ζήτησε την άδεια να την χρησιμοποιήσει και να κάνει τα απαραίτητα τεστ για να δει αν όλα λειτουργούσαν καλά. Η τηλεκατεύθυνση είχε έναν αριθμό επάνω, το 1 με μπλε χρώμα και ο Don δεν τον αφαίρεσε ποτέ. Είναι μέχρι σήμερα εκεί, στο ίδιο ακριβώς σημείο.



Η παραγωγή ξεκίνησε και το όνομα της ήταν 404, επειδή ήταν η τέταρτη κατά σειρά συσκευή του Harry,  όπως επίσης γιατί είχε και αυτή 4 κανάλια.






« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 02, 2011, 23:17:03 μμ από ounkas » Καταγράφηκε

" Τα λόγια μας είναι πολλά .. μα εμείς είμαστε ΄λίγοι΄ "

Ounkas...΄

http://spirit.forumgreek.com/
Σελίδες: [1] 2 3 ... 16   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.212 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.