Αερομοντελιστής
Αύγουστος 17, 2017, 14:31:24 μμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Για κατέβασμα μοντέλων από την σχεδιοθήκη μας απαιτείται όνομα και κωδικό, το όνομα είναι hlsat και ο κωδικός coolvagmakis.
For downloading models from our library required username and password, username is hlsat and password coolvagmakis.
 
  Αρχική   Φόρουμ   Βοήθεια Ημερολόγιο Σύνδεση Εγγραφή   *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Αύγουστος 17, 2017, 14:31:24 μμ

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης

Choose Language

 
Τελευταίες 15 φωνές:
Ιούνιος 25, 2017, 15:29:01 μμ
Έπιασαν για τα καλά οι ζέστες! Καλό καλοκαίρι σε όλους μας!!!
Μάιος 01, 2017, 11:21:09 πμ
Καλό μήνα, καλή Πρωτομαγιά!
Απρίλιος 14, 2017, 13:46:12 μμ
Καλή Ανάσταση Με υγεία και χαρά.
Απρίλιος 13, 2017, 20:32:19 μμ
Align starter πουλάει  κανείς???
Απρίλιος 02, 2017, 20:42:57 μμ
Καλό μήνα Μάρκο!! Καλό μήνα στους απανταχού μοντελιστές!!
Απρίλιος 01, 2017, 08:30:50 πμ
Καλημέρα και καλό μήνα!! Γειά Γειά
Φεβρουάριος 18, 2017, 12:02:02 μμ
Kαλημερούδια στην Παρεα
Ιανουάριος 28, 2017, 11:37:18 πμ
Καλημέρα σε όλη την παρέα!!!  Γειά  Γειά
Ιανουάριος 21, 2017, 11:14:05 πμ
Καλημερούδια
Ιανουάριος 09, 2017, 22:27:55 μμ
Τώρα χιονίζει μέσα στην Αθήνα.
Ιανουάριος 07, 2017, 22:39:27 μμ
πω πω κρύο!!
Ιανουάριος 01, 2017, 03:06:46 πμ
Καλή Χρονιά με υγεία και χαρά Χαμόγελο
Ιανουάριος 01, 2017, 02:06:08 πμ
Καλή χρονιά σε όλους :-)
Ιανουάριος 01, 2017, 01:24:23 πμ
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Ιανουάριος 01, 2017, 01:03:29 πμ
Καλή Χρονιά με Υγεία
μέλη
Σύνολο μελών: 3709
Τελευταίο: Pridezero
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 140702
Σύνολο θεμάτων: 4917
Σε σύνδεση σήμερα: 64
Σε σύνδεση έως τώρα: 724
(Οκτώβριος 19, 2014, 13:10:22 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 15
Συνολικά: 21
Τελευταία Θέματα
από Pridezero
[Σήμερα στις 07:14:40]

από ant1971
[Σήμερα στις 00:34:45]

από Cupra313
[Αύγουστος 16, 2017, 18:26:09 μμ]

από CrazyPilot
[Αύγουστος 16, 2017, 17:56:43 μμ]

από SV1COD
[Αύγουστος 15, 2017, 23:24:40 μμ]

από Markhelis
[Αύγουστος 15, 2017, 12:46:15 μμ]

από george21
[Αύγουστος 15, 2017, 11:31:48 πμ]

από ant1971
[Αύγουστος 11, 2017, 15:00:35 μμ]

από Owl
[Αύγουστος 11, 2017, 13:47:40 μμ]

από bouzx6r
[Αύγουστος 11, 2017, 03:13:45 πμ]
Στύλ Εμφάνισης

Σελίδες: [1] 2   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Οδηγός Πτήσης Αεροπλάνου για Αρχάριους!.  (Αναγνώστηκε 16547 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:17:33 μμ »

Ακολουθεί ενα ενημερωτικό δελτίο,για όσους έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με αεροπλάνα.
στα παρακάτω πόστ,θα προσπαθήσω να σας δώσω μια γεύση,με τους βασικούς κανόνες πτήσης των αεροπλάνων
και πως ξεκινά κάποιος τον αερομοντελισμό.
συνήθεις ερωτήσεις και απορίες αρχάριων,καλύπτονται πάρα κάτω (οχι όλες,αλλά αρκετές).
με την περιήγηση σας μέσα στις ενότητες του φόρουμ,θα συμπληρώσετε και τυχών άλλες απορίες σας. ναι
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 06, 2009, 15:50:05 μμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:28:24 μμ »

Καλωσορίσατε λοιπόν στον κόσμο του αερομοντελισμού!
Αυτό είναι ενα απλό παράδειγμα αερομοντελισμού που υπάρχει, και φυσικά δεν σταματάμε εδώ...στις άλλες ενότητες θα δείτε περισσότερες λεπτομέρειες,και συγκεκριμένες κατηγορίες μοντέλων.

Ίσως είναι παράξενο αλλά πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό το hobby ίσως δεν το θεωρούν απλά hobby...καταλήγει να αποτελεί μια πολύ "σοβαρή" και ίσως ακριβή, από οικονομικής άποψης ενασχόληση που "καταναλώνει" σημαντικό μέρος του ελεύθερου τους χρόνου.

Ποιος μπορεί να ασχοληθεί;
Πρακτικά όλοι από 15 ως και 95 χρόνων.
Μπορούν να ασχοληθούν και μικρότερες ηλικίες μόνο όμως όταν δεν πρόκειται για περιπτώσεις με κάποια επικινδυνότητα (π.χ. μοντέλα με έλικα/ες,οπότε είναι απαραίτητη η παρουσία κάποιου μεγαλύτερου).

Πόσο ψηλά πετάνε, πόσο ζυγίζουν, για πόσο πετάνε κτλ. κτλ.;κλασικές ερωτήσεις αρχάριων.

Ένα τ/κ μοντέλο δεν έχει απο μόνο του κάποιο περιορισμό σε σχέση με το ύψος ή την απόσταση που μπορεί να πετάξει αλλά από τον χειριστή του. Τα όρια δεν θέτουν ούτε τα συστήματα τηλεκατεύθυνσης (η εμβέλεια τους φτάνει υπό φυσιολογικές συνθήκες περισσότερο από περίπου 1Km) Το μόνο σύνορο ειναι  η ορατότητα του χειριστή.
Συνήθως αυτή είναι πολύ μικρότερη ακόμα και από την μισή εμβέλεια της τηλεκατεύθυνσης,300μ το πολύ για μικρά μοντέλα, 600μ περίπου για τα μεγάλα.
Το βάρος των μοντέλων ποικίλει, μία φυσιολογική τιμή είναι από 350γρ ως 700γρ για τα μικρά (οχι τα πολύ μικρά!!!!) & απο 1κ εως 7κ + για τα μεγαλύτερα.(αν και υπάρχουν μοντέλα πολύ βαρύτερα (15Κ!!!)
Ο μέγιστος χρόνος πτήσης εξαρτάται από την ποσότητα καυσίμου (για θερμικά) και τα mAh της μπαταρίας (για ηλεκτρικά) που φέρει το μοντέλο αν και γενικά βρίσκεται περίπου στα 10-20 λεπτά.
Παρόλο που μία εντελώς επίπεδη επιφάνεια είναι ιδανική για απογειώσεις και προσγειώσεις, τα περισσότερα μοντέλα δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα σε διάφορες επιφάνειες: από άσφαλτο ή τσιμέντο ως χωράφια με σχετικά σκληρό χώμα ή χόρτα.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 24, 2009, 13:41:50 μμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:31:03 μμ »

Τι θα χρειαστώ; -Τι χρειάζεται ένα μοντέλο για να πετάξει;

Είτε πρόκειται για μοντέλο αεροπλάνου


Είτε πρόκειται για μοντέλο glider (ανεμοπλάνου)


Είτε πρόκειται για μοντέλο ελικοπτέρου


1)την ανάλογη διάθεση...

2) Λίγα... αρκετά...έως  πολλά πολλά χρήματα! (ανάλογα τι μπορείτε να διαθέσετε)!!!!

3) σίγουρα ηρεμία και καθαρό μυαλό....

4) Ένα κιτ κατασκευής του μοντέλου,(που πας χωρίς μοντέλο φίλε μου;;;Κλείσιμο ματιού
τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, σερβομηχανισμους,μοτέρ κινητήρα....μερικές φορές αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται μέσα στο κουτί άρα... έχουμε και λέμε...

Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό συναρμολόγησης που απαιτείται κυρίως όμως χωρίζονται σε ARF-Almost Ready to Fly- και Kit. Τα πρώτα είναι κατά μεγάλο ποσοστό έτοιμα (περίπου 90%) ενώ τα δεύτερα χρειάζονται συναρμολόγηση σχεδόν απ'το 0δεν)

Όσο λιγότερη συναρμολόγηση χρειάζεται ένα μοντέλο, τόσο πιο μεγάλο είναι το κόστος του (όχι πάντα βέβαια,υπάρχουν και καλές προσφορές).
Με την αγορά ενός ακριβού έτοιμου για πτήση μοντέλου παρακάμπτεται ο κόπος και ο χρόνος για την κατασκευή του, καμιά φορά όμως η κατασκευή μπορεί να είναι διασκεδαστική και σίγουρα δημιουργική.

5) Μια μηχανή
Ηλεκτρική ή θερμική, που θα μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του μοντέλου,αναλογα το μεγεθος το βαρος και τον τυπο του μοντελου
τα scale (κλασική πτήση) δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε δύναμη,
τα 3d (ακροβατικά ) έχουν και χρειάζονται δυνατούς κινητήρες
(εξαίρεση είναι τα ανεμοπλάνα χωρίς μοτέρ,αυτα πετανε σε πλαγιές λόφων και βουνών η με εκτίναξη από λάστιχόσχοινο η ρυμούλκηση από άλλο μοντέλο με κινητήρα κερδίζοντας ύψος και μετά εκμεταλλεύονται τα θερμά και ανοδικά ρεύματα αέρα).

6) μπαταρίες-φορτιστή για τα ηλεκτροκίνητα,
καύσιμο-μίζα-μπουζοπιπα για τα θερμικά.

7) Ένα σύστημα τηλεκατεύθυνσις
Βασικό χαρακτηριστικό των συστημάτων αυτών είναι τα κανάλια /channels που υποστηρίζουν.Πόσα κανάλια χρειάζονται εξαρτάται από το μοντέλο.

Υπάρχουν αεροπλάνα που πετούν με 3ch αν και καλύτερα είναι τα 4ch ή περισσότερα. Τα ελικόπτερα χρειάζονται τουλάχιστον 5ch.Όσα περισσότερα κανάλια τόσο μεγαλύτερο είναι το κόστος,και προσοχή στις συχνότητες που εκπέμπουν!!!

προτιμούνται οι 2.4mhz λόγω μη παρεμβολών μεταξύ τους.
όσοι έχουν στα 35...mhz-40...mhz και γενικά εκπέμπουν στα fm,βασικός κανόνας
είναι όταν πάμε να πετάξουμε,πάντα πρέπει να ρωτάμε για τυχών ίδιες συχνότητες που μπορεί να έχουν άλλοι μοντελιστες γύρω εκεί στον ίδιο χώρο.

άρα λοιπόν πρέπει να ξέρουμε την συχνότητα της τηλ/νσης μας,
πρέπει να προσέχουμε αν εκεί που πάμε υπάρχουν και άλλοι μοντελιστες γενικά...
αεροπλάνα ελικόπτερα αμαξάκια βαρκακια κλπ.....όλα αυτά μπορεί να επηρεάζουν το ένα το άλλο....μην ξεχνάτε οτι η εμβέλεια είναι μεγάλη όπως είπαμε ποιο πάνω,άρα μη θεωρηθεί οτι..

:εντάξει είμαι μακριά δεν έχουμε πρόβλημα.....: όχι δεν είναι ετσι .....έχουμε πρόβλημα αν η συχνότητες είναι ίδιες η σχεδόν ίδιες.

ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους και αφού διαπιστώσουμε οτι δεν παρεμβάλλονται οι συχνότητες μας τότε πρώτα ανοίγουμε την τηλ/νση και μετά δίνουμε ρεύμα στον δέκτη.
με την αντίθετη σειρά κλείνουμε....πρώτα την παροχή ρεύματος στον δεκτή και τέλος την τηλ/νση.

φροντίζουμε να πετάμε πάντα μαζί με τους άλλους,έτσι μικραίνουμε τον κίνδυνο ατυχήματος με εμάς αλλά και τους γύρω μας.
αυτό αφορά και όσους εχουν 2.4mhz (πάντα υπάρχει ο κίνδυνος πτώσης από βλάβη η λάθος χειρισμό....ακόμα και οι καλύτεροι το παθαίνουν πιστέψτε με..)

φροντίζουμε να έχουμε κάποιον έμπειρο κοντά μας,,,δεν είναι ντροπή να ζητήσουμε την βοήθεια απο κάποιον που ξέρει,

ντροπή είναι να κάνουμε τους ξερολες και να προκαλέσουμε ατύχημα... με ολα τα επακόλουθα (σπάσιμο μοντέλου ζημιά σε ξένη περιουσία έως τραυματισμό...)

όλοι πριν μάθουν δεν ήξεραν και σίγουρα κάποιος τους έδειξε.
και φυσικά τα μοντέλα μας πρέπει να είναι ανάλογα του χώρου,.

δεν μπορούμε πχ να πετάξουμε ενα αεροπλάνο 2-3 κιλών και άνοιγμα φτερών 1.50 μέτρο μέσα σε ένα χώρο όσο ένα γήπεδο η μια πλατεία....γιατί έστω και αν ο χώρος πτήσης είναι αρκετός,,,,,σε μια δύσκολη στιγμή σε μια βλάβη δεν θα έχουμε το περιθώριο να το φέρουμε κοντά μας και να προσγειωθεί με ασφάλεια.

σίγουρα όπου πέσει θα κάνει ζημιά ανάλογη του μεγέθους του και του βάρους του που πολλαπλασιάζεται και με την ταχύτητα του.

αυτοί είναι μερικοί από τους βασικούς κανόνες,...υπάρχουν και άλλοι αλλά αυτούς θα τους μάθετε επί το έργον..
__________________


* trx....jpg (8.85 KB, 235x235 - εμφανίστηκε 366 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 24, 2009, 14:12:16 μμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:39:38 μμ »

Στα περισσότερα βιβλία για αεροπλάνα η θεωρητική επεξήγηση του τρόπου με τον οποίο πετούν τα πραγματικά (full size) αεροπλάνα έχει περίπου ως εξής:

Τα φτερά των αεροπλάνων είναι έτσι φτιαγμένα ώστε ο αέρας που περνά από την πάνω επιφάνεια τους να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από τον αέρα που περνά από την κάτω επιφάνεια των φτερών. Ο αέρας που κινείται γρηγορότερα ασκεί λιγότερη πίεση στο φτερό, ενώ ο αέρας που κινείται πιο αργά ασκεί μεγαλύτερη πίεση. Έτσι τα φτερά δέχονται συνολική δύναμη προς τα πάνω (άντωση), η οποία και κρατά το αεροπλάνο στον αέρα. Ο ρόλος της μηχανής μεσω της έλικας,είναι να εξασφαλίζει ότι υπάρχει πάντα ροή αέρα στα φτερά (με το να δίνει ταχύτητα στο αεροπλάνο) ώστε να υπάρχει και η παραπάνω ανυψωτική δύναμη.

Ένας άλλος δρόμος επεξήγησης της πτήσης, που εισάγει κάποιες πιο χρήσιμες έννοιες,αναλύει το φαινόμενο χωρίς την χρήση της πίεσης αλλά μόνο των δυνάμεων που εμπλέκονται.Πολύ απλά συμβαίνουν τα εξής: κατά την κίνηση των αεροπλάνων στον εναέριο  χώρο τα φτερά τους συνήθως συναντούν τον αέρα υπό μία μικρή γωνία που λέγεται leading edge οπότε και πάνω τους ασκείται μία δύναμη πού αναλύεται σε μία κάθετη προς τα πάνω συνιστώσα (αντίθετη του βάρους του αεροπλάνου-lift) και μία οριζόντια που έχει φορά αντίθετη της κίνησης/ταχύτητας του αεροπλάνου (οπισθέλκουσα/drag). Όλοι οι τρόποι επεξήγησης βέβαια είναι ισοδύναμοι.

Είναι γεγονός πως τα μοντέλα αεροπλάνων πετούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και τα πραγματικά αφού ουσιαστικά είναι πραγματικά αεροσκάφη αλλά σε μικρότερο μέγεθος. Εδώ όμως τελειώνουν και οι ομοιότητες...

Ξέρουμε λοιπόν το πώς καταφέρνουν και παραμένουν στον αέρα τα αεροπλάνα. Πόσο βοηθά αυτό στον αερομοντελισμό; Μάλλον καθόλου Υπάρχουν πολλά πράγματα που είναι περισσότερο σημαντικά... είναι ενδεικτικό πως συνήθως οι πιλότοι πραγματικών αεροπλάνων κάνουν το λάθος να πιστέψουν πως δεν θα είναι τίποτα για αυτούς να πετάξουν ένα μοντέλο,
κάνουν λάθος όμως.

Απογειώνονται κανονικά, παίρνουν ύψος κανονικότατα και κάνουν την πρώτη στροφή... μετά το αεροπλάνο πέφτει(!) Τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά όταν πετά κανείς το μοντέλο έξω από το ίδιο το μοντέλο, ειδικά όταν αυτό έρχεται ίσια καταπάνω στον χειριστή του και όλοι οι χειρισμοί γίνονται ανάποδα!!!πρέπει να σκεύτεσαι σα να είσαι μέσα σ'αυτό.

Τα φτερά του αεροπλάνου διαθέτουν κινητές επιφάνειες με τις οποίες και αλλάζουν/επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο κινούνται μέσα στον αέρα.

Πάνω στο κεντρικό φτερό βρίσκονται δύο τέτοιες επιφάνειες που κινούνται πάντα αντίθετα η μία σε σχέση με την άλλη και ονομάζονται aileron. Είναι δε υπεύθυνες για την κλίση του αεροπλάνου γύρω από τον οριζόντιο άξονα που διαπερνά την άτρακτο. Στα σχήματα φαίνεται κίνηση του αεροπλάνου ανάλογα με την κίνηση των aileron και την ανάλογη κίνηση που κάνει ο χειριστής στην τηλεκατεύθυνση.


* aileron.jpg (10.6 KB, 418x203 - εμφανίστηκε 527317 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 19, 2011, 01:36:16 πμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:43:11 μμ »

Η ουρά του αεροπλάνου αποτελείται από δύο μέρη, το οριζόντιο και κάθετο σταθερό.Κάθε μία από αυτές τις επιφάνειες διαθέτει κινητά μέρη που λέγονται αντίστοιχα elevator (το οριζόντιο) και rudder (το κάθετο). Η κίνηση του elevator (όπως άλλωστε δηλώνει και το όνομα του) καθορίζει την ανύψωση ή την πτώση της μύτης του αεροπλάνου σε σχέση με τον ορίζοντα (αλλάζει δηλ. η γωνία προσβολής). Έτσι δεν μεταβάλλεται αναγκαστικά το ύψος της πτήσης γιατί αυτό εξαρτάται και από την ώθηση του κινητήρα.

Το rudder μεταβάλλει την διεύθυνση κατά την οποία πετά το αεροπλάνο προς τα δεξιά και αριστερά αντίστοιχα. Τα παρακάτω σχήματα δείχνουν ακριβώς την σχέση rudder-στροφής καθώς και την κίνηση στην τηλεκατεύθυνση.


* rudder.jpg (15.88 KB, 260x180 - εμφανίστηκε 341 φορές.)

* rudder2.jpg (16.32 KB, 200x200 - εμφανίστηκε 286 φορές.)
Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:46:53 μμ »

Ο μόνος χειρισμός που απομένει είναι η κίνηση του αριστερού μοχλού στο πάνω-κάτω η οποία ελέγχει τις στροφές της μηχανής

Προσοχή! Είναι προφανές πως οποιαδήποτε κίνηση ελέγχου μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να "υπακούει" σε οποιοδήποτε από τα joysticks της τηλεκατεύθυνσης ανάλογα με το πώς θα συνδεθούν τα φυσάκια στον δέκτη.
Συνήθως δίνονται οδηγίες στα κίτ συναρμολόγησης των μοντέλων,η με το σύστημα τηλ/νσης ανάλογα με την μάρκα (JR,FUTABA,HITEC ΚΛΠ)
Το παραπάνω setup είναι μία από τις επιλογές που υπάρχουν (γνωστές σαν Mode1[δεξιά το γκάζι, Mode2 αριστερά το γκάζι] κτλ.) και συνηθίζεται στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου. Έτσι γίνεται δυνατή η συνεννόηση μεταξύ των μοντελιστών.

Αλλαγή ύψους και τι είναι το stall
Λίγο πιο πάνω έγινε αναφορά στην αδυναμία ελέγχου του ύψους πτήσης μόνο με το elevator.



* elevator.jpg (18.67 KB, 419x183 - εμφανίστηκε 38267 φορές.)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 17, 2008, 23:43:20 μμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:50:52 μμ »

Αυτό αρχικά δεν είναι τόσο εμφανές όμως ισχύει. Δεν αρκεί να δοθεί αρχική κλίση προς τα πάνω στο αεροπλάνο για να κινηθεί ψηλότερα και αυτό γιατί πρέπει πάντα να διασφαλίζεται η ροή του αέρα στα φτερά που παρέχει και την δύναμη άντωσης.

Με άλλα λόγια όταν αυξάνεται η γωνία προσβολής αυξάνεται βέβαια η άντωση όμως παράλληλα αυξάνεται και η οπισθέλκουσα (drag), με αποτέλεσμα να πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχει μία δύναμη που θα "υπερνικά" την αυξημένη οπισθέλκουσα.(κινητήρες).

Η δύναμη αυτή παρέχεται μέσω της μηχανής. Από αυτή την άποψη είναι γεγονός πως το υψόμετρο θα μπορούσε να ελεγχθεί και από την μηχανή και μόνο. Αυξάνοντας την ώθηση που δίνει μηχανή στο αεροπλάνο -μέσω του έλικα..ή της τουρμπίνας(!)- δεν αυξάνεται μόνο η ταχύτητα του αλλά και η άνωση με αποτέλεσμα να αυξάνει και το υψόμετρο.
Στην πραγματικότητα πρέπει να γίνει συνδυασμός και της κίνησης του elevator και της αύξησης της ώθησης από την μηχανή.
Αν χρησιμοποιηθεί μόνο το elevator για την κίνηση του αεροπλάνου προς τα πάνω, τότε κάνει την εμφάνιση του το δυσάρεστο φαινόμενο της απώλειας στήριξης (stall).


* stall.jpg (5.71 KB, 515x153 - εμφανίστηκε 311 φορές.)
Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 24, 2008, 23:58:07 μμ »

Αρχικά το αεροπλάνο παίρνει ύψος δίνοντας την κινητική του ενέργεια για χάρη της δυναμικής ενέργειας που αυξάνει, όμως αφού η κινητική ενέργεια δεν διατηρείται με την βοήθεια του κινητήρα, τοτε κάποια στιγμή φτάνει υπερβολικά κοντά στο μηδέν. Αυτό σημαίνει ότι η ροή του αέρα στα φτερά έχει μειωθεί τόσο πολύ ώστε να μην μπορεί να παραμείνει το αεροσκάφος στον αέρα. Το αεροπλάνο αρχίζει να χάνει ραγδαία ύψος μέχρι είτε να ξαναποκτήσει την απαραίτητη ταχύτητα, είτε να συναντήσει... το έδαφος.

Η προσέγγιση του φαινομένου όχι με ενεργειακή ανάλυση αλλά με ανάλυση των υφιστάμενων δυνάμεων είναι πολύ εύκολη και δίνει ίσως μια πιο παραστατική/λογική εικόνα του. Από άποψη δυνάμεων, λοιπόν,αφού αυξηθεί η γωνία προσβολής αυξάνεται η άντωση (lift) αλλά και η οπισθέλκουσα (drag). Στον οριζόντιο άξονα αν η οπισθέλκουσα δεν είναι αρκετά μικρότερη από την ώθηση της μηχανής ή -ακόμα χειρότερα- αν είναι μεγαλύτερη σε μέτρο τότε μέσα σε κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα θα μειωθεί πολύ η ταχύτητα του αεροπλάνου (κάνει πλέον επιβραδυνόμενη κίνηση). Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα το αεροσκάφος παίρνει κάποιο ύψος λόγω της αυξημένης άντωσης. Η κλίση του επίσης αλλάζει αφού το αεροσκάφος κινείται πλέον ανοδικά πράγμα που προσθέτει και μία συνιστώσα του βάρους του αεροπλάνου να αντιστέκεται στην προωθητική δύναμη της μηχανής.

Όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από κάποια οριακή τιμή (stall speed)θα συμβεί η ραγδαία πτώση που αναφέρθηκε πιο πάνω,αν ειναι και υπο γωνία ως προς τον αέρα,τοτε αλλάζει και η κλήση του αεροπλάνου βάζωντας "φτερό" ειτε δεξιά ειτε αριστερά ανάλογα απο πια μεριά το βλέπει ο αέρας.
Πολλές φορές η απώλεια στήριξης συμβαίνει χωρίς απαραίτητα να έχει γίνει κάποιος λάθος χειρισμός, π.χ. όταν ο κινητήρας δεν έχει άλλα περιθώρια ισχύος.
Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 25, 2008, 00:00:06 πμ »

Στροφή -αλλαγή κατεύθυνσης
Ο τρόπος με τον οποίο στρίβει ένα μοντέλο αεροπλάνο (και κάθε αεροπλάνο γενικά) είναι αρκετά απλός. Aν δοθεί στο αεροπλάνο (δηλαδή στα φτερά του αεροπλάνου-αφού αυτά κάνουν όλη τη δουλειά άλλωστε) μία κλίση με τα ailerons τότε μέρος της άντωσης των φτερών θα ασκείται πλέον πλάγια. Έτσι, με τη βοήθεια της πλάγιας συνιστώσας της άντωσης το αεροπλάνο στρίβει. Δεν τελειώσαμε όμως εδώ. Αφού πλέον ένα μέρος της άντωσης στρίβει το αεροπλάνο εννοείται ότι η άντωση που μένει στον κατακόρυφο άξονα δεν είναι επαρκής για να κρατήσει στο ίδιο ύψος το σκάφος, γι' αυτό και χρησιμοποιείται το elevator για να "κρατήσει" το αεροπλάνο στο ίδιο ύψος. Φαινόμενα απώλειας στήριξης δεν εμφανίζονται αφού η ταχύτητα του μοντέλου είναι συνήθως επαρκής και η κλίση που έχουμε δώσει στα φτερά είναι μικρή (μια τιμή π.χ. 30 μοιρών είναι φυσιολογική).

Για να στρίψει λοιπόν το μοντέλο αρκεί ο χειριστής να δώσει μία κλίση στα φτερά προς την διεύθυνση που θέλει να στρίψει και να κρατήσει ελάχιστα προς τα κάτω το δεξιό stick για να κρατήσει την πτήση στο ίδιο επίπεδο με το elevator.

Η στροφή του μοντέλου μπορεί επίσης να επιτευχθεί και με τη χρήση του κάθετου σταθερού (rudder) η και με συνδιασμό των ailerons.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι ένας αρχάριος μοντελιστής θα πρέπει να κάνει τα πάντα τέλεια, για να τελειοποιήσει κανείς την πτήση χρειάζεται εξάσκηση σε pc με εξομειωτή,χρόνος, και βοήθεια απο εναν εμπειρότερο σε πραγματική πτήση.
ελπίζω να σας βοήθησα στην "πρώτη" επαφή με το αεροπλάνο....καλές πτήσεις.!!!!
Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 06, 2009, 15:04:00 μμ »

τα βιντεο που ακολουθουν θα σας βαλουν καπως στο πνευμα...
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=NVlUL9M8Xt8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=NVlUL9M8Xt8</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=U65dYCWwdqM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=U65dYCWwdqM</a>

και για 3D πτησεις.....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=16kmTnYPmFE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=16kmTnYPmFE</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=cVMrd-moTSk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cVMrd-moTSk</a>
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 06, 2009, 15:36:24 μμ από Giannis Zeteko » Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 06, 2009, 15:17:00 μμ »

ακομα μερικα για εσας που το ζητήσατε! ναι
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=y894xfCfdzM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=y894xfCfdzM</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wsnky8xNimg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wsnky8xNimg</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xWkMg8lD7vo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xWkMg8lD7vo</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=37ls8z_AMOQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=37ls8z_AMOQ</a>
Καταγράφηκε

niavet2001
Ανώτατο μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 503


« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 06, 2009, 15:20:26 μμ »

ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ  PALAMAKIA  PALAMAKIA  PALAMAKIA  PALAMAKIA
Καταγράφηκε
Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 06, 2009, 15:25:14 μμ »

 Ευχαριστώ Ευχαριστώ Ευχαριστώ Ευχαριστώ
 ΤΑ SEBH MOY ΤΑ SEBH MOY ΤΑ SEBH MOY ΤΑ SEBH MOY


το γνωστο flat-spin
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=xTDbet_ZpLU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=xTDbet_ZpLU</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=tIOVgL-Xo6o" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=tIOVgL-Xo6o</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=luBC2dOyEec" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=luBC2dOyEec</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=aYm206-Um2I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=aYm206-Um2I</a>
Καταγράφηκε

Giannis Zeteko
Γενικός συντονιστής
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7398


θυμήσου,..αν δεν θες να προκαλείς κινήσου αθόρυβα


WWW
« Απάντηση #13 στις: Αύγουστος 06, 2009, 15:38:37 μμ »

πιάστε τα sticks και αρχίστε να τα ανακατεύετε  varate ton varate ton varate ton varate ton λευκη σημαια λευκη σημαια λευκη σημαια λευκη σημαια

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rHEPGgUr7Oo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rHEPGgUr7Oo</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=h7ZZD4vtn94" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=h7ZZD4vtn94</a>

Καταγράφηκε

niavet2001
Ανώτατο μέλος
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 503


« Απάντηση #14 στις: Αύγουστος 06, 2009, 16:03:23 μμ »

Μεχρι να παρω συνταξη θα το εχω μαθει  poli-gelio
15 χρονακια μου μεινανε  αναζητηση
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.165 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.